Barcelona

Baixa el nombre d'estudiants que abandonen els estudis per la crisi a Catalunya, segons la Fundació Bofill

Catalunya ha millorat els seus resultats educatius en abandonament escolar, però la Fundació Bofill alerta que si no es fan esforços perquè els recursos arribin als que més ho necessiten, la tendència s'aturarà. En aquest sentit, ha assegurat que cal invertir en polítiques d'equitat per aconseguir l'èxit educatiu.

RedaccióActualitzat

El nombre de joves que deixen d'estudiar abans d'hora va de baixa, segons conclou l'Anuari de l'Educació 2013 que ha presentat la Fundació Bofill després d'analitzar la situació de l'educació en l'últim any. Han constatat que, amb la crisi, com que no hi ha feina, els alumnes opten per continuar estudiant. D'acord amb aquestes dades, l'abandonament educatiu prematur s'ha reduït un 9,2% els últims cinc anys, un percentatge superior a la mitjana espanyola, un 7%, i l'europea, un 2,1%. Ara bé, Catalunya està en la segona posició dins la UE en nombre d'abandonament educatiu prematur.

L'Anuari també assegura que des de l'any 2008 s'ha incrementat en 2,1 punts percentuals els alumnes que obtenen el títol de l'Educació Secundària Obligatòria (ESO) a Catalunya; en 5,5 punts els joves de 20 a 24 anys que tenen estudis secundaris postobligatoris i en 7,6 % els que als 20 anys continuen estudiant.

Entre els responsables de les millores, l'informe destaca el paper del professorat, que considera que ha estat clau tot i l'afectació de la crisi en les seves condicions laborals. Una crisi que apunta com a determinant perquè molts joves optin per reprendre els estudis o continuar formant-se, i avui valorin més la formació que fa cinc anys.

La tendència s'aturarà si no s'inverteix

Tot i la millora dels resultats, la Fundació Bofill adverteix que si no es fan esforços perquè els recursos arribin als que més ho necessiten, la tendència s'aturarà i, per això, assegura que cal invertir en polítiques d'equitat per aconseguir l'èxit educatiu. En aquest sentit, ha recordat que l'esforç inversor en educació a Catalunya és un 25% inferior a la mitjana europea.

Un dels aspectes negatius que recull l'anuari és la caiguda del nombre d'adults que no tenen accés a la formació contínua. I és que en aquest apartat hi tenien un paper clau les empreses.

L'informe, finalment, apunta la necessitat d'avançar cap a un sistema d'educació propi i arrelat al territori, als antípodes -diu- del que pretén la LOMCE.

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut