Madrid

Aviació Civil i la Comissió Europea investigaran la decisió de Ryanair d'anul·lar reserves

Incertesa per als passatgers de Ryanair que han comprat el bitllet a través d'una agència de viatges per internet. La línia de baix cost irlandesa ha assegurat que, "durant aquesta setmana", començarà a anul·lar els bitllets que s'hagin comprat a través d'aquestes pàgines perquè considera que cobren tarifes altes, donen informació errònia i alenteixen la seva pàgina web. Davant d'aquesta decisió, la Comissió Europea i Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment, han sol·licitat informació a la companyia i ja han avançat que ho estudiaran. Per la seva part, les associacions de consumidors aconsellen als passatgers que reclamin a Ryanair més compensacions.

Actualitzat

Als passatgers de Ryanair que han comprat bitllets a través d'una agència de viatges d'internet els poden perillar les vacances. Això, si la línia irlandesa de baix cost fa efectiu l'anunci de cancel·lar les reserves dels seus vols que no s'hagin fet a través del web de la companyia, sinó a partir d'agències de viatges en línia. Ryanair, que encara no ha aplicat cap cancel·lació, ha dit que només retornarà el preu del bitllet, però no les comissions pagades a les agències.

Davant d'aquesta decisió, el portaveu de la Comissió Europea, Ton van Lierop, ha dit que Brussel·les ho investigarà per saber si Ryanair vulnera els drets dels consumidors. Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment, també ha sol·licitat informació a la companyia i analitzarà el cas i si hi té competències.

Les associacions de consumidors, per la seva banda, han criticat durament Ryanair per l'anunci que ha fet la companyia aèria de no permetre comprar bitllets a través d'altres portals. La FACUA-Consumidors en Acció ha llançat una crida als usuaris de Ryanair perquè reclamin el dret a tenir el seu viatge, a obtenir una alternativa o que els retornin els diners del bitllet i totes les despeses o perjudicis derivats en cas que els anul·lin algun viatge. A més, la FACUA ha informat que denunciarà la companyia aèria per incomplir les seves obligacions contractuals amb els usuaris i cancel·lar reserves unilateralment si Ryanair anul·la alguna de les reserves fetes a través d'altres portals d'agències de viatges en línia aliens a la companyia aèria.

Des de l'OCU, el portaveu Antonino Joya ha assegurat que la companyia incorreria "en la violació d'una sèrie de drets importants" per als consumidors per la cancel·lació de les reserves de vols en cas que Ryanair complís l'amenaça. En aquest sentit, la FACUA ha recordat que des del moment en què una companyia aèria emet un bitllet, independentment de qui hagi estat l'intermediari, té una obligació contractual amb el passatger.

e-Dreams parla de "soroll mediàtic"

Les agències de viatges també han criticat fortament la mesura. Portals web com el català eDreams, que permet fer reserves de Ryanair, ha volgut tranquil·litzar els seus clients recordant-los que, de moment, no s'ha cancel·lat cap vol i que tot plegat és una estratègia de màrqueting de Ryanair. El director general d'e-Dreams, Javier Bellido, ha explicat que l'amenaça de Ryanair és "pur soroll mediàtic" i si es fa efectiva emprendran mesures judicials. "Ryanair ja ens té acostumats a aquestes coses, amb un conseller delegat (Michael O'Leary) que es disfressa de torero. No li ha importat espantar els seus clients, que s'han sentit amenaçats", ha subratllat Bellido.

NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut