Audiències

TV3 manté el liderat absolut per cinquè any consecutiu

TV3, líder absoluta del 2014, amb el 12,6% de quota, una jornada abans d'acabar-se l'any.
Les instal·lacions de TV3

Les instal·lacions de TV3

Segons dades de Kantar Media, TV3 lidera avui, 31 de desembre, l'audiència de l'any 2014, amb una quota anual del 12,6%, davant de Tele5 i Antena 3, empatades amb un 11,7%. A continuació s'ha situat La1, amb el 7,3%, seguida per La Sexta, amb el 6,3%, i Cuatro, amb el 6,2%. Les cadenes temàtiques de pagament han obtingut un 5,5%, mentre que 8TV tanca l'any amb el 3,6% i La 2 se situa en una quota del 2,4%. Pel que fa als canals temàtics de TV3, el Super3/33 se situa en una quota de l'1,6%; el canal informatiu 3/24 tanca l'any amb l'1,3%, i l'Esport3 ho fa amb l'1,2%. Aquests percentatges confirmen la tendència a la fragmentació de les audiències, mantinguda el 2014, any en què la mitjana de consum per persona i dia ha estat de 243 minuts, davant dels 250 del 2013.

TV3, líder del "day time" i del "prime time" de dilluns a diumenge

El liderat absolut de l'any i els alts índexs d'audiència i liderats parcials diaris de TV3 es basen en una graella que combina informació, entreteniment, ficció i programes de servei, i que ha aconseguit que el canal sigui líder en les franges de "day time", entre les vuit del matí i les nou del vespre, i de "prime time", de dilluns a diumenge. Així, en la mitjana anual, TV3 obté una quota  del 13,8% pel que fa al "day time", per sobre d'Antena 3, que se situa en un 12%. La franja del "prime time", en aquesta mitjana anual, també és de TV3, amb una quota del 12,8%, seguida per Tele 5, amb un 12,2%.

Aquest èxit és fruit dels bons resultats d'una columna vertebral formada per programes com "Els matins"; les diferents edicions dels informatius; els magazines, com "Divendres"; dramàtics, com "La Riera", que cada tarda domina la franja de sobretaula, o "El gran dictat", consolidat en la franja de l'accés al "prime time". Cal afegir-hi el bon seguiment per part de l'audiència de l'oferta de les transmissions esportives de la Champions de futbol i de les curses de Fórmula 1, i la de programes emblemàtics de TV3 com "30 minuts" o "Sense ficció", sense oblidar les produccions de ficció pròpies, molt ben rebudes pels espectadors.

Els informatius i el 3/24, líders

L'interès creixent per l'actualitat i per l'activitat política i social es fa patent en el seguiment i la valoració que obtenen els programes informatius. Cal destacar que TV3 ha estat l'única cadena que ha situat totes les edicions dels seus telenotícies en el rànquing anual dels 40 programes més vistos, amb quotes d'audiència entre el 19 i el 30%, que dupliquen o tripliquen les dels informatius de les altres cadenes. Cal afegir que, pel que fa a la valoració qualitativa, els informatius de TV3 són els més valorats pels espectadors que participen en el panel de l'empresa GFK, amb un índex mitjà del 8,2, que supera el notable.

L'interès progressiu dels espectadors per la política catalana es manifesta en els índexs d'audiència que han assolit programes com les diferents entrevistes al president de la Generalitat, Artur Mas, o al cap de l'oposició, Oriol Junqueras, que van superar els 600.000 espectadors de mitjana en el cas de l'entrevista al líder republicà el mes de gener o que gairebé van arribar a aquesta xifra d'audiència en el cas de la participació del president Artur Mas en l'estrena del programa ".CAT", el 24 d'abril, amb 582.000 espectadors de mitjana. També en són una bona mostra els especials "Via catalana", de l'Onze de Setembre, que va liderar l'audiència des de les 8 del matí fins a les 22.45, amb una quota del 20.1% i una audiència acumulada de 3.200.000 espectadors, o l'"Especial 9-N", en emissió conjunta per TV3 i el 3/24, amb una quota del 24,3% en un dia en què l'edició del "Telenotícies Cap de Setmana Vespre" va tenir una audiència d'1.150.000 espectadors. El 3/24 tanca l'any com a líder dels canals informatius, amb una quota de l'1,3%.

Entreteniment, ficció i servei

Però no ha estat només el vessant informatiu; també la ficció, l'entreteniment i els programes de servei han obtingut una bona acollida entre l'audiència. Programes com  "Polònia", "La Riera", "Crackòvia", "Oh happy day" o "El convidat" han connectat amb l'audiència, amb una oferta d'entreteniment marca TV3.

"Polònia", líder dels dijous, va arribar a la xifra de 737.000 espectadors, amb un 23,7% de mitjana, en el capítol dedicat al 1714, que es va emetre el 24 de juny i que forma part del rànquing dels programes més vistos de l'any. Els actors i personatges de "Polònia" també són els protagonistes d'una altra de les emissions més seguides de l'any. Es tracta de "La família irreal. El musical", emès el dia 6 de gener i que van seguir 911.000 espectadors. En el terreny dels dramàtics, cal destacar el que ja es pot considerar un clàssic en la sobretaula, "La Riera", que continuarà en antena, i també l'acceptació d'audiència o crítica de "tv movies" com "Descalç damunt la terra vermella" o la proposta innovadora d'"El crac", que amb el capítol "El gran calamar" també està en el rànquing dels 40 més vistos de l'any, amb 746.000 espectadors d'audiència mitjana.

"El foraster" i "El convidat" també han tingut molt bona acollida entre l'audiència i s'han situat entre els 40 programes més vistos de l'any. 

Els programes de servei i els reportatges, com "30 minuts" o "Sense ficció", també han obtingut bons resultats i han rebut el reconeixement de l'audiència en aquest any que tanquem. "30 minuts", que aquest 2014 ha celebrat el trentè aniversari, ha obtingut audiències superiors al mig milió d'espectadors en molts dels reportatges d'aquest any i ha arribat als 876.000 espectadors en el programa emès el 14 de setembre, "L'assemblea: un retrat". "Sense ficció", un altre dels grans programes amb segell TV3, també ha tingut el premi de la fidelitat de l'audiència en programes com "Pòlio, crònica o negligència", "El gran silenci. Horta de Sant Joan" o "Somniar un país, construir un somni", tots amb xifres molt pròximes o superiors al mig milió d'espectadors.

Esport, el més vist de l'any

L'esport acostuma a ser, en termes d'audiència, el gran protagonista de l'any. I aquest cop no és una excepció. En el rànquing de programes més vistos de l'any hi ha una gran presència de transmissions esportives; en concret, de futbol. En el cas de TV3, el programa més vist de l'any ha estat l'eliminatòria de Champions entre el F. C. Barcelona i l'Atlètic de Madrid de l'1 d'abril. En total van ser 1.339.000 els espectadors que van seguir el partit, amb una quota del 38,1%. El segon i el tercer espais més vistos de TV3 aquest 2014, i que també figuren en el rànquing dels 40 més vistos de l'any, també els protagonitza el futbol. Es tracta del partit de Copa del Rei entgre el Getafe i el F. C. Barcelona que es va jugar el 8 de gener i que van seguir 946.000 espectadors, amb una quota del 28.5%, i, a continuació, la pròrroga de la final de Champions entre el Reial Madrid i l'Atlètic de Madrid, el dia 24 de maig, amb 957.000 espectadors de mitjana i una quota del 30%.

No només el futbol ha obtingut bons resultats. Les transmissions de Fórmula 1 de TV3 han estat les preferides pels seguidors d'aquest esport a Catalunya i han superat les de la competència.

Moltes de les transmissions esportives s'han ofert a través del canal Esport3, que també ha fet una atenció especial als esports minoritaris i que amb la seva oferta s'ha situat com a líder en la seva especialitat, amb una quota anual de l'1,2%.

TV3 lidera al desembre un total de 20 dies, quan falta una jornada per acabar el mes

Aquest mes de desembre, TV3 també