TV3 creix un punt i tanca el maig amb una quota del 10,6%, gràcies a la consolidació de les estrenes

TV3 tanca el maig amb un 10,6% de quota i un creixement d'un punt respecte l'abril, i lidera el "prime time" amb absoluta comoditat i una quota del 13,2%, gràcies a la consolidació de les estrenes de primavera. TV3 situa 17 programes entre els més vistos del mes i lidera el rànquing del programa més vist en 22 ocasions. Els informatius de TV3, líders d'audiència, creixen cada dia de la setmana i se situen entre els programes més vistos de maig. Rècord de visites al web del portal 324.cat, que supera el milió d'usuaris. La final de la Copa del Rei és el programa més vist del mes, amb 920.000 espectadors. TV3 és la generalista més ben valorada de l'índex qualitatiu GFK, amb una puntuació de 8,3.

Prime time" líder

TV3  lidera la franja del "prime time", entre les 21.00 i les 24.00, amb una quota del 13,2%, creix 1,6 punts respecte el mes d'abril i supera T5 en 2,2 punts. Aquests excel·lents resultats d'audiència són per la consolidació de les estrenes de primavera. "El foraster", amb una quota del 18,9%; Joc de cartes", amb el 17,2%; i "Nit i dia", amb el 12%, han aconseguit una audiència fidel i són líders de les seves franges d'emissió. Cal afegir-hi, també, els bons resultats de clàssics com "Polònia", o els de la tertúlia gastronòmica "Fora de carta", que, amb una quota del 10,5% i una clara tendència a l'alça, s'ha consolidat com a segona opció a la franja del segon "prime time".

L'audiència, a més, valora molt positivament la qualitat dels programes de TV3, i ha atorgat una puntuació de 8,3 a la cadena, una dècima més que el mes d'abril. Alguns dels programes més ben valorats, entre d'altres, han estat "El foraster", amb un 8,6; propostes com "La gent normal", també amb un 8,6; o "Raimon, l'últim concert", que ha rebut un 8,9.

Lideratge informatiu

Els telenotícies augmenten cada dia de la setmana i mantenen el lideratge informatiu. Situats entre els programes més vistos del mes maig, han liderat el rànquing del programa més vist del dia en 12 ocasions. A més, des del punt de vista qualitatiu, lideren el rànquing amb una excel·lent valoració qualitativa del 8,4 a l'índex GFK, en què també són líders en credibilitat.

En aquest àmbit informatiu també destaquen produccions com el documental "Veritats de mentida", emès dins el "Sense ficció", que amb una audiència de 402.000 espectadors i una quota del 13,3%, figura entre els 40 més vistos del mes. També hi trobem el "30 minuts. Operació Catalunya", amb 410.000 espectadors i una quota de 12,8%. Tots dos programes reben una alta valoració qualitativa per part dels participants al panel GFK, que atorguen un 9 a "Operació Catalunya", i un 8,5 a "Veritats de mentida". L'especial informatiu "E17: Eleccions França" també ha tingut una molt bona valoració qualitativa, amb una puntuació del 8,4.

El canal informatiu 3/24 es manté amb una quota de l'1,5% i és líder entre els canals de notícies, nou dècimes per davant del seu directe competidor.

El portal 324.cat supera el milió d'usuaris únics

A internet, el portal de notícies 324.cat fa un nou rècord de visites al web i supera el milió d'usuaris únics. Aquesta xifra és el rècord històric des que es va estrenar l'actual versió del portal informatiu. La notícia més llegida d'aquest mes de maig ha estat "Els Mossos alerten d'un nou tipus de delicte: l'estafa del retrovisor".

La final de la Copa del Rei, el mes vist de maig

La transmissió de TV3 de la final de la Copa del Rei entre el Deportivo Alavés i el FC Barcelona ha estat l'emissió més vista del mes de maig, amb una audiència de 920.000 espectadors i una quota del 32,4%, seguida pel postpartit d'aquesta final, que van seguir 840.000 espectadors, amb una quota del 31,9%. També en destaca l'anada de l'eliminatòria de Champions entre el Reial Madrid i l'Atlètic de Madrid, amb una quota del 18,4% i una audiència de 534.000 espectadors. Precisament, a internet, aquestes dues transmissions són dels vídeos més vistos en directe.

També, en clau esportiva, "Esport club" i "Gol a gol" són els programes més vistos al canal Esport3, que tanca el mes de maig amb una quota del 0,6%.

Super3/33

El canal Super3/33, millora resultats i tanca el mes de maig amb una quota de l'1,3%. Pel que fa al Super3, creix una dècima i obté un 1,6% de quota, i és la segona opció entre el públic de 4 anys o més. En la franja de 4 a 12 anys, el Super3 millora resultats i, amb una quota del 7,4%, supera Disney Channel. La franja horària del 33 també millora una dècima respecte el mes d'abril i tanca amb el 0,9%, gràcies als resultats de programes com "El dia de demà", nova estrena d'aquest maig, o d'altres de consolidats, com "Generació digital" i "Camins per anar a escola".

Rècord al portal de la CCMA. Els vídeos de "Nit i dia" manen a la xarxa

El portal de la CCMA ha tingut més de 3,3 milions d'usuaris únics, rècord des que es va estrenar el desembre de 2014. El consum de vídeo als canals digitals ha estat de 7,5 milions de reproduccions.

Aquest mes de maig, els vídeos "Kevin" i "Intocables", de la sèrie "Nit i dia", han estat els més vistos, amb 87.000 i 72.000 reproduccions a la carta respectivament. "La Riera" lidera el rànquing dels programes més vistos a la carta, "Polònia" ocupa el segon lloc i "Nit i dia" ja és tercer.

A les xarxes socials, els programes de TV3 han generat converses de fins a 167.000 missatges. El programa més comentat del mes ha estat el documental del "Sense ficció", "Veritats de mentida", que va tenir 5.500 missatges a Twitter.

tv3.cat

Anar al contingut