Lideratge de TV3 al febrer per setè mes consecutiu, que amplia la distància amb la resta de cadenes

TV3 és líder absoluta del febrer, per setè més consecutiu, amb una quota del 14,7%, a 4,8 punts de la cadena classificada en segon lloc. TV3 creix respecte al mes de gener i és la cadena que guanya més audiència. El febrer ha estat el segon millor mes de la temporada, darrere de l'octubre passat. Continua també el lideratge destacat de TV3 en les franges de "day time" i "prime time". TV3 ha esta la cadena més vista els 26 dies dels 28 del mes de febrer, i també ha liderat el rànquing de programes en 26 ocasions. 15 dels 20 programes més vistos del mes són de TV3. El partit de la Lliga de Campions entre el Chelsea i el Barça és l'espai més vist del mes, amb una audiència d'1.168.000 espectadors i una quota del 35,4%, unes xifres que el van convertir en el més vist de la temporada. Els informatius són líders en totes les seves edicions i milloren els seus resultats respecte del mes de gener. A més, es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu, amb un índex del 8,5, i també són líders en credibilitat amb una puntuació del 95,9%. TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada amb una puntuació del 8,4. "Tot es mou", estrenat aquest mes de febrer, s'ha consolidat com a líder de la seva franja i "Preguntes freqüents" no ha deixat escapar cap dia el seu lideratge. El febrer ha estat un mes de rècords per a espais com "Com si fos ahir", "APM?" o "Polònia". A internet, el consum de vídeo en directe i a la carta ha crescut un 45% respecte del mateix mes de l'any passat.

TV3 ha tornat a acabar el mes com a líder destacada d'audiència, segons dades de Kantar Media. Aquest mes de febrer, TV3 ha aconseguit una quota del 14,7%, a molta distància de la resta de cadenes i amb el segon millor resultat de la temporada, darrere de l'octubre del 2017. Aquest, ha estat el millor febrer des del 2012. Així mateix,TV3 ha estat la cadena que més ha crescut i ha superat en 4,8 punts la segona cadena classificada, Antena3, i en 5,9, la tercera, Telecinco.

També es manté el lideratge de TV3 en les franges de "day time", amb una quota del 14,7% i a 4,3 punts per sobre de la cadena classificada en segon lloc, i de "prime time", amb una quota del 16,7%, i supera en 7,2 punts la segona classificada.

TV3 ha liderat l'audiència durant 26 dies dels 28 del mes de febrer i el rànquing dels programes més vistos del dia també en 26 ocasions. Així mateix, TV3 ha tornat a ser la cadena generalista més ben valorada al febrer, amb un 8,4 al panel de GFK.

Els informatius lideren totes les edicions i són els més ben valorats en qualitat i credibilitat

Els telenotícies es mantenen líders en totes les seves edicions i, a més, milloren els resultats del mes de gener. Els informatius han encapçalat el rànquing dels programes més vistos del dia en 25 ocasions, 15 de de les quals ho ha fet el "TN vespre". L'edició del "TN vespre" del 5 de febrer s'ha situat en segona posició al rànquing dels espais més vistos del mes, darrere del partit de la Lliga de Campions entre el Chelsea i el Barça, amb una audiència de 949.000 i una quota del 30,4%. El tercer espai més vist del mes també va ser un informatiu, el "Telenotícies cap de setmana vespre" del 25 de febrer, que va ser seguit per 790.000 espectadors i va obtenir una quota del 27,2%. Totes les edicions dels telenotícies apareixen al rànquing dels programes més vistos del mes entre les 20 primeres posicions, i cal destacar que tres edicions del "TN vespre" han superat els 900.000 espectadors.

En conjunt, els telenotícies de TV3 tenen una quota mitjana del 25,1%, a molta distància de la resta de cadenes generalistes. El "Telediario" de La1 ha tancat el mes amb una quota del 9,8%, "La Sexta Noticias" té un 9,5%, "Antena3 Noticias", un 9,4%; "Informativos T5", una quota del 9,1%, i "Noticias Cuatro", un 5,9% de quota.

Els informatius de TV3 es mantenen al capdavant del rànquing qualitatiu dels informatius diaris, amb un índex de 8,5, segons el panel de GFK. Els telenotícies de TV3 també són líders en credibilitat, amb un 95,9%.

Pel que fa al canal 3/24, ha tancat el mes de febrer amb una quota de l'1,9%, i ha superat amb comoditat el canal 24H de TVE, que té un 0,8% de quota.

Febrer, un mes de rècords per a molts programes

TV3 ha situat 21 programes a la llista dels 40 espais més vistos del mes, 15 dels quals es troben entre els 20 primers del rànquing.

La llista l'encapçala la transmissió del partit de la Lliga de Campions entre el Chelsea i el FC Barcelona, jugat el 20 de febrer. Aquest partit de futbol va ser vist per 1.168.000 espectadors i va obtenir una quota del 35,4%, unes xifres que el van convertir en el més vist de la temporada a totes les cadenes i competicions, i que va marcar el millor resultat d'una transmissió de futbol per TV3 des de l'1 de novembre del 2016. A més, van contactar amb el partit, com a mínim un minut, 1.965.000 espectadors. L'espai "Zona Champions" del mateix dia, que va tenir una audiència de 532.000 espectadors i una quota del 22,0%, també apareix al rànquing dels programes més vistos del mes en onzena posició.

A banda de les diferents edicions dels telenotícies, la llista dels programes més vistos del mes la completen els principals espais de la graella de TV3.

L'edició de "Polònia" del 22 de febrer s'ha situat en el cinquè lloc del rànquing, que amb una audiència de 719.000 espectadors i una quota del 24,2% ha estat el més vist del 2018. El programa, que també lidera l'audiència mensual a internet, és un dels més ben valorats al panel de GFK, amb una puntuació de 8,8.

La sèrie dels dilluns "Benvinguts a la família", en setena posició de la llista dels programes més vistos del mes, ha liderat gairebé cada dia les seva franja d'emissió i ha tingut una mitjana de 571.000 espectadors i una quota del 19,1%.

L'edició de l'"APM?" del 7 de febrer ocupa el vuitè lloc de la llista i va obtenir el millor resultat des del març del 2016 amb una audiència de 594.000 espectadors i una quota del 19,3%. Un altre rècord el va marcar "Zona zàping" el dia 9, que va ser el més vist de la temporada amb una audiència de 427.000 espectadors i una quota del 16,4%. Aquests dos programes de zàping també són dels més ben valorats al panel qualitatiu GFK, amb un 8,4 en tots dos casos.

"El foraster", que ahir va tancar la temporada com a líder indiscutible de la seva franja,  ocupa també un lloc destacat a la llista de programes més vistos del mes. L'edició del 7 de febrer, dedicada a Ascó, va ser vista per 585.000 espectadors i va obtenir una audiència del 22,2%. El programa també és un dels més ben valorats qualitativament, amb 8,6 punts.

"Està passant", el desè espai més vist de febrer, ha tancat el mes amb una quota del 18,3% i 431.000 espectadors. Al panel GFK, el programa obté una valoració qualitativa de 8,8.

Els dissabtes, "Preguntes freqüents" no ha deixat escapar cap dia el seu lideratge. Amb una mitjana de 378.000 espectadors i una quota del 19,4% supera a molta distància el segon classificat en la mateixa franja. També és un dels espais més ben valorats qualitativament, amb un 8,7.

"Cases d'algú" ha consolidat la seva audiència, amb una mitjana de 365.000 espectadors i una quota del 15,5%, igual que "De bon humor", que també apareix al rànquing dels programes més vistos del mes. Així mateix, tots dos programes encapçalen la llista dels espais més valorats qualitativament, amb 8,5 i 8,2 punts, respectivament.

Els espais de reportatges i documentals "30 minuts" i "Sense ficció" també apareixen a la llista dels programes més vistos del mes. En concret, el "30 minuts" del 4 de febrer, titulat "Mercats oberts", i el "Sense ficció" emès el 6 de febrer, dedicat al productor Pepe Fons. Els dos espais obtenen un alta valoració qualitativa, amb 8,6 i 8,7 punts, respectivament. 

I la sèrie de les sobretaules "Com si fos ahir" ha tancat el millor mes de la temporada. A més, el capítol del dia 27 va obtenir la millor audiència des que es va estrenar.

Pel que fa a les estrenes, cal destacar "Tot es mou", que lidera la seva franja amb una mitjana de 233.000 espectadors i una quota del 13,5%, i d'"El divan", amb 192.000 espectadors i un 12,5%. D'altra banda, "Els matins" també s'ha consolidat com a líder de la seva franja, 7,3 punts per sobre del segon classificat.

Increment de l'audiència a internet

Durant aquest mes de febrer, el consum de vídeo en directe i a la carta ha estat de  9,7 milions de reproduccions, una xifra que suposa un increment del 45% respecte al mateix mes de l'any passat. El programa amb més audiència a la carta ha estat "Polònia", amb 198.000  usuaris únics i 404.000 reproduccions. El vídeo més vist és el capítol del "Polònia" del dia 1 de febrer amb 82.000 reproduccions, que també és el vídeo més vist del mes. El segon espai amb més audiència a internet ha estat "El Temps", amb 154.000 usuaris únics i 282.000 reproduccions. Pel que fa al seguiment en directe, el partit de la Lliga de Campions entre el Chelsea  i el FC Barcelona ha estat l'emissió més vista amb 36.000 usuaris únics.

El portal de la CCMA amb 3,2 milions d'usuaris únics ha tingut un increment del 32% respecte del febrer de l'any passat. La secció de "Notícies" del portal (324.cat), amb 1,1 milions usuaris únics, representa un increment d'un 54% respecte al mateix mes de l'any passat.

(Font: Kantar Media, ind. 4 i +)

tv3.cat