Uns 200 veïns de l'Hospitalet exigeixen que la posada en marxa de la L10 es faci amb totes les estacions en servei

Uns 200 veïns de l'Hospitalet exigeixen que la posada en marxa de la L10 es faci amb totes les estacions en servei
L'Hospitalet de Llobregat

Uns 200 veïns de l'Hospitalet exigeixen que la posada en marxa de la L10 es faci amb totes les estacions en servei

Imatge de la manifestació veïnal del 18 d'octubre de 2016 a l'Hospitalet per exigir la posada en servei de la L10. (Horitzontal)

Imatge de la manifestació veïnal del 18 d'octubre de 2016 a l'Hospitalet per exigir la posada en servei de la L10. (Horitzontal)

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-Uns 200 veïns i veïnes de l'Hospitalet de Llobregat s'han manifestat aquest dimarts al vespre pels carrers de la ciutat per exigir al Govern que la posada en marxa de la L10, prevista per a finals de 2017, es faci amb totes les estacions en servei, incloses les dues que passen per la ciutat: Provençana i Ildefons Cerdà. Els manifestants, que han recorregut la distància que separa les dues estacions pel carrer de l'Aprestadora, han qualificat de "ridícul" que després de gastar-se 16.000 milions d'euros entre la L9 i la L10, el Govern posi ara en dubte l'obertura de les dues estacions de l'Hospitalet pels 40 milions que costa construir-les. L'alcaldessa de la ciutat, Núria Marín, que ha fet costat als manifestants, ha deixat clar un cop més que no acceptarà mai l'obertura parcial de la L10 i que exigirà una solució al conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, a la reunió que mantindran el pròxim 3 de novembre.

La manifestació s'ha produït l'endemà que representants de les associacions de veïns de la ciutat es reunissin amb Xavier Flores, director general d'Infraestructures de Mobilitat, per tractar la qüestió. Segons Manuel Piñar, president de la Federació d'Associacions de Veïns de l'Hospitalet de Llobregat, "tot i les bones paraules", de la reunió l'única conclusió que van treure és que el Govern "no té un duro" i que sembla molt difícil que la L10 pugui entrar en funcionament a finals de l'any vinent amb les dues estacions de la ciutat.Piñar assegura que la concentració d'aquest dimarts s'ha fet per "reivindicar els compromisos de la Generalitat amb la ciutat de l'Hospitalet" i per rebutjar que la L10 es posi en servei "a dues velocitats". El líder veïnal ha recordat que el Govern ja ha gastat més de 16.000 milions en la infraestructura i que és "ridícul" que pels 40 milions d'euros que costa construir les dues estacions no es puguin obrir junt amb la resta.Fabriciano Alepuz, de la Agrupació Veïnal 5 Carrers, ha deixat clar que els veïns i veïnes de l'Hospitalet "no permetran" que es posi en marxa la L10 sense les dues estacions de la ciutat. Aquí, ha recordat que els veïns del barri de Santa Eulàlia fa 10 anys que pateixen els inconvenients de les obres i que no estan disposats "a que el metro passi pel barri sense poder gaudir del servei". Al seu torn, l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, que s'ha acostat a l'inici de la manifestació per fer costat als veïns, ha volgut deixar clar que a dia d'avui no hi ha confirmació oficial per part del Govern en el sentit que es vulgui posar en marxa la L10 sense les estacions de l'Hospitalet. Amb tot, ha tornat a deixar clar que en cas que sigui així no ho permetran. Marín, que es reunirà amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, el pròxim 3 de novembre, espera que la trobada serveixi per aclarir aquest i altres dubtes i marcar un calendari real de la posada en marxa integral de la nova línia de metro. Sobre la possibilitat que l'Ajuntament de l'Hospitalet pagui amb fons propis la construcció de les dues estacions com sembla disposat a fer el de Barcelona, Núria Marín ha insistit que no té cap intenció de fer-ho perquè "ni poden ni volen". Aquí, ha recordat que és competència del Govern buscar els diners i que com els veïns, troba poc seriós que es posi en dubte la construcció de les dues línies de l'Hospitalet per només 40 milions d'euros. "Es com si l'Ajuntament de l'Hospitalet es gastés 15 milions en un nou mercat i no el pogués obrir per no disposar de 1.500 euros per donar d'alta la llum", ha reblat. Metro fins a la Zona FrancaEl tram sud de la L10 és una branca de la L9, que se separarà del tronc central a partir de l'estació de Gornal, i que tindrà sis quilòmetres amb 10 estacions noves: Provençana, Ildefons Cerdà, Foneria, Foc Cisell, Motors, Zona Franca-Litoral, Zona Franca-Port, Zona Franca-ZAL, Zona Franca i Polígon Pratenc. Entre l'estació Gornal i la de Motors, els trens circularan per túnels subterranis, donant servei als barris situats al llarg del Passeig de la Zona Franca, que s'anomenen conjuntament la Marina de Port, i en l'últim tram, entre les parades de Zona Franca Litoral i Polígon Pratenc, ho faran per un viaducte situat a sis metres d'alçada.