Un grup d'empresaris planteja ampliar l'aeroport del Prat guanyant terreny al mar

La nova terminal sud del Prat obrirà les portes l'any que ve però les noves instal·lacions podrien tornar a estar col·lapsades abans de deu anys. Així ho assegura un estudi encarregat per un grup d'empresaris reunits al voltat de la fundació FemCat. Per posar-hi remei, proposen començar a pensar ja des d'ara a ampliar l'aeroport cap al mar. Aquesta solució permetria ampliar la capacitat de l'aeroport fins a 100 milions de passatgers anuals i resoldria els problemes de soroll que provoca actualment la tercera pista. Aquests empresaris han visitat aquests dies l'aeroport de Honk Kong, construït fa una dècada guanyant terreny al mar, un referent que demostraria la viabilitat de la proposta.
Un grup d'empresaris planteja ampliar l'aeroport del Prat guanyant terreny al mar
Hong Kong

Un grup d'empresaris planteja ampliar l'aeroport del Prat guanyant terreny al mar

La nova terminal sud del Prat obrirà les portes l'any que ve però les noves instal·lacions podrien tornar a estar col·lapsades abans de deu anys. Així ho assegura un estudi encarregat per un grup d'empresaris reunits al voltat de la fundació FemCat. Per posar-hi remei, proposen començar a pensar ja des d'ara a ampliar l'aeroport cap al mar. Aquesta solució permetria ampliar la capacitat de l'aeroport fins a 100 milions de passatgers anuals i resoldria els problemes de soroll que provoca actualment la tercera pista. Aquests empresaris han visitat aquests dies l'aeroport de Honk Kong, construït fa una dècada guanyant terreny al mar, un referent que demostraria la viabilitat de la proposta.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Un aeroport al mig del mar. Aquesta va ser l'aposta de les autoritats de Hong Kong a l'hora de dissenyar un gran aeroport intercontinental, davant de la falta de territori on construir-lo. En deu anys de funcionament, s'ha convertit en el primer aeroport del món en trànsit de mercaderies i en el principal "hub" de distribució de vols de la Xina. Aquest és un dels referents en què s'han fixat un grup d'empresaris catalans de cara a planejar el futur de l'aeroport de Barcelona.

Segons un estudi de la fundació empresarial FemCat, amb l'actual ritme de creixement, l'aeroport del Prat podria quedar saturat en només vuit o nou anys, de manera que demanen que se'n planifiquin ja des d'ara les ampliacions.

L'estudi, partint de la configuració de l'aeroport, amb la nova terminal sud que s'estrenarà l'any que ve, i de l'ampliació del port que s'està portant a terme a l'altra banda del riu Llobregat, recupera la proposta de guanyar terreny al mar per construir-hi dues pistes. Això donaria al Prat una capacitat màxima de 100 milions de passatgers i generaria 300.000 llocs de treball induïts. A més, s'evitarien els problemes de soroll, i Barcelona es podria convertir en l'únic aeroport europeu operatiu les 24 hores del dia.

Pels promotors de la idea, però, aquest és només un dels passos per fer-ne un aeroport de primer ordre. En reclamen la gestió per poder atreure i negociar amb les companyies aèries nous vols i rutes. També consideren imprescindible que alguna companyia aposti per fer de l'aeroport la seva base.

Els empresaris de FemCat també negocien des de fa uns mesos la compra de Spanair a la companyia escandinava SAS.

VÍDEOS RELACIONATS