Ultimàtum de l'empresariat català al govern espanyol sobre la gestió de l'aeroport del Prat

Últim avís de les principals institucions empresarials catalanes al govern central sobre el futur de l'aeroport del Prat. La patronal Foment del Treball, la Cambra de Comerç, el Cercle d'Economia i el RACC han decidit fer front comú i han presentat un document en què exigeixen una gestió privada i amb criteris empresarials de l'aeroport. Els empresaris asseguren que ja no els valen només "bones paraules" i afegeixen que qui posi pals a les rodes a aquest canvi, ho acabarà notant a les urnes.
Ultimàtum de l'empresariat català al govern espanyol sobre la gestió de l'aeroport del Prat
Barcelona

Ultimàtum de l'empresariat català al govern espanyol sobre la gestió de l'aeroport del Prat

Últim avís de les principals institucions empresarials catalanes al govern central sobre el futur de l'aeroport del Prat. La patronal Foment del Treball, la Cambra de Comerç, el Cercle d'Economia i el RACC han decidit fer front comú i han presentat un document en què exigeixen una gestió privada i amb criteris empresarials de l'aeroport. Els empresaris asseguren que ja no els valen només "bones paraules" i afegeixen que qui posi pals a les rodes a aquest canvi, ho acabarà notant a les urnes.
Actualitzat
Fa gairebé quatre mesos, més de 150 entitats econòmiques, empresarials i socials catalanes reclamaven una nova gestió per a l'aeroport del Prat. Ara, passat aquest temps, els impulsors d'aquell acte, l'anomenat GTI-4, format per la Cambra de Comerç, el Cercle d'Economia, el RACC i Foment del Treball, han decidit passar a l'acció.

Han fet públic un document en què demanen concreció. Afirmen que "fins ara només hi ha hagut bones paraules però poca cosa més, i que el crèdit d'aquestes bones paraules ja s'ha esgotat."

El text presentat fa una proposta de gestió del Prat, tot i que seria extensible a tots els aeroports espanyols. Proposen que la titularitat continuï sent de l'Estat, però la gestió es faria de manera descentralitzada a través d'unes entitats autònomes. Tot i això, no es detalla quines administracions en formarien part.

L'entitat gestora pagaria un cànon a l'Estat per la concessió de l'aeroport i, a més a més, es crearia un fons de cooperació per ajudar a finançar els aeroports deficitaris. La direcció aniria a càrrec d'un consell d'administració professionalitzat, sense participació política. S'encarregaria, per exemple, de la política comercial, de les inversions o de la gestió dels "slots", és a dir, dels permisos d'enlairament.

NOTÍCIES RELACIONADES