Nova York

Twitter s'estrenarà a borsa amb un preu per acció d'entre 17 i 20 dòlars

La companyia de Dick Costolo cotitzarà a borsa amb el nom de TWTR. S'apunta que la data prevista per a la seva sortida podria ser la setmana del 4 de novembre.

RedaccióActualitzat

Twitter ha posat un preu d'entre 17 i 20 dòlars per acció abans de la seva estrena a borsa, que podria produir-se durant la setmana del 4 de novembre.

Al màxim de 20 dòlars per acció, Twitter passaria a valdre 11.100 milions de dòlars, és a dir, 8.000 milions d'euros.

No obstant, la companyia de Dick Costolo espera recaptar un màxim de 1.610 milions de dólars, ja que només posarà a cotizar en el mercat el 15% del capital, uns 70 milions d'accions, i 10,5 milions més en opcions de les entitats encarregades de dur a terme l'operació, segons ha indicat en una comunicació enviada a la Comissió del Mercat de Valors. La resta quedaria en mans dels actuals accionistes.

A Wall Street, la xarxa social dels 140 caràcters, s'anomenarà TWTR.

Números vermells

Després de quasi vuit anys de vida, Twitter, amb 200 milions d'usuaris que envien 500 milions de missatges al dia, s'ha consolidat com una empresa de presència global. De fet, la major part dels seus usuaris viuen fora dels EUA.

Però el que ja no està tan clar és el model de negoci de la companyia, basat en els ingressos de publicitat. Twitter perd un euro per cada tres que factura i els números vermells van a més aquest 2013. A més, tot i el seu abast mundial, menys d'un 20% dels ingressos el 2012 s'han creat fora dels EUA.

Després de l'accidentada sortida a borsa de Facebook, Twitter ha fixat un preu de sortida que li permetria recaptar, en el millor dels casos, 1.610 milions de dòlars. Això seria suficient per cobrir les pèrdues de Twitter en els nou primers mesos de l'any, però no està garantit el recorregut a l'alça del preu de les accions, un aspecte clau en una operació d'aquest tipus.

Els analistes, de moment, valoren l'acció de Twitter entre els 20 i els 23 dòlars.

En aquest escenari, Twitter valdria menys de la meitat que la xarxa social LinkedIn, un terç del que val el portal d'internet Yahoo! i menys del 10% de Facebook. Comparant-la amb el gegant Google, Twitter valdria el 3%.  

L'empresa va detallar que amb data 30 de juny tenia aproximadament 2.000 empleats, uns 1.800 més que el gener del 2010.

Anar al contingut