Nintendo duplica el valor de les seves accions des del llançament de "Pokémon Go"

Aquesta és la pujada més forta dels últims deu anys de la multinacional japonesa, que ha passat a tenir un valor de 38.200 milions d'euros, 21.000 milions més en menys d'un mes
Nintendo duplica el valor de les seves accions des del llançament de "Pokémon Go"
Tòquio

Nintendo duplica el valor de les seves accions des del llançament de "Pokémon Go"

Aquesta és la pujada més forta dels últims deu anys de la multinacional japonesa, que ha passat a tenir un valor de 38.200 milions d'euros, 21.000 milions més en menys d'un mes
Redacció
Imatge que mostra l'augment del valor de les accions de la multinacional japonesa Nintendo (EFE)

Imatge que mostra l'augment del valor de les accions de la multinacional japonesa Nintendo (EFE)

El valor de les accions del fabricant japonès de videojocs Nintendo s'ha duplicat de llarg, amb un augment de fins a un 120,93% a la Borsa de Tòquio, respecte al preu que tenien abans del llançament, el 6 de juliol, de "Pokémon Go", l'aplicació per atrapar les populars criatures creades per la companyia en escenaris reals utilitzant la càmera del telèfon.

Les accions de Nintendo han tancat la sessió d'aquest dimarts amb un increment del 14,36%, de fins a 270 euros. Una xifra que s'ha duplicat respecte als 123 euros que va tancar la seva cotització el 6 de juliol, dia que es va presentar el joc.

D'aquesta manera, el valor de Nintendo ha passat de prop de 17.000 milions d'euros als 38.200 milions d'euros d'aquest dimarts, un augment de 21.000 milions d'euros el valor de la multinacional que supera gegants del sector com Sony.

Tot i això, en el seu últim exercici fiscal, la multinacional japonesa va obtenir un benefici net atribuït de 140 milions d'euros, 60,5% menys que l'any anterior, mentre que les seves vendes van sumar gairebé 4.300 milions d'euros, un 8,2% també menys. El pròxim 27 de juliol, Nintendo publicarà els resultats corresponents al seu primer exercici fiscal entre els mesos d'abril i juny.

"Pokémon Go", que inicialment es va estrenar a Austràlia, Nova Zelanda i els Estats Units, però ja està disponible de manera oficial a més de 30 països, s'ha convertit en l'aplicació més descarregada en les plataformes pels sistemes iOS i Android.

Aquesta pujada és la més significativa en els últims deu anys de la companyia creadora també dels videojocs "Súper Mario" i "Zelda".