La galàxia d'Andròmeda, captada pel Hubble (Reuters)

L'univers té dos bilions de galàxies, vint vegades més del que es pensava

Un equip internacional d'astrònoms assegura que té 2 bilions de galàxies

RedaccióActualitzat

L'univers té, pel cap baix, vint vegades més de galàxies del que es pensava fins ara. És el que afirma un equip internacional d'astrònoms liderat per un professor de la Universitat de Nottingham, en un estudi que avança "The Astrophysical Journal".

Les imatges que el telescopi Hubble ha recollit durant 20 anys havien portat la comunitat científica a comptar uns 100.000 milions de galàxies a l'univers que es pot veure. Els investigadors de l'estudi han analitzat la densitat de les galàxies, han transformat les dades en mapes 3D i han observat també els models estudiats al llarg dels temps. La conclusió dels seus 15 anys d'estudi és que hi ha moltes més galàxies, 2 bilions.

Analitzant un volum concret d'espai, l'equip ha descobert que, quan l'univers només tenia uns quants milions d'anys, en aquest mateix espai hi havia deu vegades més galàxies que ara. Un fet que consideren "sorprenent": "Sabem que, durant els 13.700 milions d'anys d'evolució des del Big Bang, les galàxies han crescut gràcies a la formació d'estrelles i les fusions amb altres galàxies", explica el professor Christopher Conselice, director de l'informe.

La tecnologia actual només permet estudiar el 10% de les galàxies.