Barcelona

Acaba l'"operació sortida" de Setmana Santa sense grans problemes però amb retencions puntuals

Els més matiners i els que van poder sortir dijous han estat els grans beneficiats de l'"operació sortida". Dels 370.000 vehicles que havien de sortir de l'àrea metropolitana de Barcelona, 165.000 ho van fer dijous sense complicacions. La resta sembla que s'han posat d'acord. S'han trobat tots a la xarxa viària entre dos quarts de dotze i les dues del migdia de divendres. Això ha provocat retencions importants, especialment a l'AP-7, la N-340, la C-35 i la N-145. Tot i això, ha estat una "operació sortida" relativament fluïda i amb menys problemes que altres anys.

Actualitzat
De la calma a les complicacions. La xarxa viària catalana ha passat aquest divendres, en poques hores de la fluïdesa a retencions importants, especialment a l'AP-7. L'absència d'incidències ha estat la tònica de dijous a la tarda i de les primeres hores de divendres, però al migdia s'ha complicat la situació.

Entre quarts de dotze i i quarts de tres del migdia, el trànsit ha estat dens. Les previsions apuntaven que aquest matí de divendres sortirien 200.000 vehicles de l'àrea metropolitana, i sembla que s'han ajuntat tots. Hi ha hagut retencions significatives a l'AP-7, la N-340, la C-35, la N-145, la N-II, la C-32, la C-16 i la C-31.  La via més afectada és l'AP-7, amb retencions entre Martorell i Gelida en sentit sud i amb cues a Maçanet i Figueres. 

Dijous van sortir de l'àrea de Barcelona gairebé la meitat dels 370.000 vehicles previstos. Dijous a la tarda i al vespre no hi va haver cap retenció destacable a les vies. Segons el Servei Català de Trànsit, només hi va haver problemes a la Roca del Vallès, en sentit Girona; al peatge de Martorell, en sentit Tarragona, i a la C-31, a Castell-Platja d'Aro, en sentit Palamós.

Als aeroports catalans hi ha encara molt moviment, més de 676.000 persones hi passaran aquests dies. Mig milió ha faran pel Prat. Moltes altres han buscat el tren com a mitjà de transport. Andalusia ha estat també la destinació més triada per aquells que han escollit el tren. És per això que Renfe ha reforçat els AVE que hi van amb 13.000 places addicionals. També s'ha hagut de reforçar el servei cap a Madrid.

Onze víctimes mortals

Tot i les poques complicacions de trànsit, la Setmana Santa ha començat amb el pitjor balanç en deu anys, amb 11 morts. La tranquil·litat a les carreteres ha contrastat amb aquest balanç de víctimes. De fet, en les hores de més trànsit no s'ha registrat cap víctima. En total, des de divendres passat hi ha hagut vuit accidents que han deixat 11 morts i 7 ferits greus.

L'última víctima és un home de 62 anys que ha estat atropellat a l'AP-7, a l'altura de Llinars del Vallès. Els fets han passat quan l'home ha baixat d'un autocar a l'àrea del Montseny i l'ha envestit un turisme quan intentava creuar a peu l'autopista.

Tornada complicada diumenge


Pel que fa a la tornada, el Servei Català avança que el pitjor dia serà diumenge, perquè la mobilitat estarà més concentrada. En canvi, dilluns serà més esglaonada. Això sí,  no hi haurà vaga als peatges d'Acesa i Aucat després que sindicats i empresa han acceptat la mediació de la Generalitat en el conflicte laboral que mantenen.

Tota la informació sobre l'"operació sortida" i l'"operació tornada" de diumenge i dilluns es podrà seguir minut a minut en aquest portal. A més de consultar la informació a través d'aquest web i del de Trànsit, els usuaris que disposin d'un telèfon mòbil d'última generació poden comprovar l'estat de les carreteres mitjançant una nova aplicació que permet consultar les incidències i accedir a les imatges fixes de 35 càmeres situades en vies de l'àrea metropolitana de Barcelona.

Consells del RACC

1. No hi ha res pitjor que anar canviant de carril mentre hi ha trànsit dens per empitjorar la situació. Segons les dades del RACC, si tothom seguís pel seu carril, cada conductor s'estalviaria 11 minuts per cada 100 quilòmetres de recorregut. En resum: és fals que les cues dels altres sempre siguin les més ràpides.

2. El segon consell té a veure amb la seguretat i ens recorda que s'ha d'anar ben lligat. El RACC destaca, sobretot, dos aspectes: en primer lloc, els nadons i els nens petits han d'anar sempre a la seva cadireta reglamentària, i en segon lloc, anar tombat al seient de darrere és una temeritat i seure deslligat al mig del seient, també. L'any passat, a les carreteres catalanes hi va haver 33 morts menors de 14 anys.

3. El tercer aspecte que s'ha de recordar són els cinturons del darrere. Un 23% dels morts en accident la Setmana Santa de l'any passat no el duien cordat.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut