Festival de Cinema de Sitges

Les generacions de directors més joves protagonitzen la jornada del Festival de Sitges

Jornada dedicada a les generacions de directors més joves en el Festival de Cine de Sitges. Ja s'han presentat "Alta tensió" i "Undead", dues propostes de realitzadors que no passen de la trentena i que es presenten en la secció oficial. La primera té com a protagonista clar un veritable "psycho-killer".

Actualitzat
Només té 25 anys i ja ha dirigit dues pel·lícules. El francès Alexandra Aja camina amb pas segur pel cinema de terror i ja ha aconseguit el seu primer èxit de taquilla. Morts vivents, alienígenes i 600 litres de sang conformen el "gore" més genuí de la pel·lícula "Undead". L'han dirigit uns bessons australians de 27 anys, que han fet tots els efectes especials a l'habitació de casa seva. A "Undead", una pluja de meteorits cau sobre la petita localitat pesquera australiana de Berkeley i ocasiona una salvatge mutació que converteix els seus habitants en morts vivents devoradors de carn humana. Els supervivents hauran de tirar endavant a base d'enginy i sadisme mutilador. A "Alta tensió", dues noies de ciutat arriben al camp i allà es desencadena l'horror. Una història de tall clàssic, amb un final molt discutit. Pel·lícules com "Alta tensió" o "Undead" demostren que els joves intenten renovar, però també que tenen els clàssics com uns autèntics referents. Les dues pel·lícules són les propostes més joves de la secció competitiva del festival. Un altre dels films que s'han pogut veure és "El detectiu cantant", de Keith Gordon, basada en la sèrie televisiva homònima que alguns canals autonòmics van estrenar a final dels anys vuitanta. Es tracta d'una pel·lícula complicada i amb uns números musicals massa còmics que no salva ni tan sols un repartiment efectista amb Robert Downey Jr, Katie Holmes, Robin Wright Penn o Mel Gibson, que també fa de productor. La secció oficial Fantàstic es completa amb la pel·lícula francesa "Dancing", de Patrick-Mario Bernard, Xavier Brillat i Pierre Trividic, amb una parella d'intel·lectuals homosexuals que viuen en una vella sala de ball de Bretanya, i "Twentynine Palms", del també francès Bruno Dumont. Aquest últim film, que narra en clau de "road movie" el viatge d'un fotògraf nord-americà i la seva nòvia Cris, una jove russa, pel sud de Califòrnia, arriba a Sitges amb l'estela de pel·lícula polèmica que va obtenir en l'últim festival de cine de Venècia.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut