Consum

Les exportacions de cava, amb Freixenet entre els líders, superen les de xampany

El cava ha superat el xampany. Sorprèn però és cert i així ha passat durant l'any 2001, en què les exportacions a nivell mundial de l'escumós català han estat superiors a les del francès. Una de les empreses líders és Freixenet, que ha presentat resultats a Londres. Per què? Doncs perquè als països anglosaxons és on sembla que més aposten pel cava.

Actualitzat
El principal exportador de cava al món, el grup Freixenet, ha incrementat un 30% les vendes respecte a l'any passat. En una conferència de premsa a Londres, el directiu de l'empresa familiar de Sant Sadurní d'Anoia ha presentat un balanç de resultats que ells mateixos han qualificat de positiu, però "prudent" per les dificultats de creixement que tenen en un dels seus principals mercats: Alemanya. En canvi, Freixenet s'està consolidant entre el públic anglosaxó, on té lloc en aquest moment el que anomenen "la gran batalla del cava". Freixenet va adquirir l'any passat noves plantes de producció a França i Austràlia i és per l'entrada al mercat de les noves ampolles que les vendes han augmentat tant. I així s'ha aconseguit que el cava hagi passat per davant del "champagne" en exportació durant l'any passat. Freixenet ha volgut presentar a Londres aquest any l'anunci de la campanya de Nadal per representar el reconeixement internacional que està rebent. En canvi, ha optat per un jove talent, Pilar López de Ayala, poc coneguda internacional, però que representa, segons els directius, els valors de la qualitat i la joventut, que volen associar amb el seu cava. Ara, amb una agressiva campanya de publicitat, volen substituir el "champagne" com a producte amb marca de distinció i de glamour arreu del món.
Anar al contingut