L'Ajuntament de Barcelona prepara una nova normativa per limitar els grans rètols publicitaris en façanes i terrats

Els rètols publicitaris formen part del paisatge de moltes ciutats, un paisatge no sempre ben vist pels ciutadans. Ara, l'Ajuntament de Barcelona vol posar ordre als rètols publicitaris que s'exhibeixen en edificis de places emblemàtiques com la de Catalunya i la de Francesc Macià. Alguns rètols se salvaran, la majoria identificatius, però alguns de lluminosos desapareixeran. Les intencions de l'Ajuntament ja han rebut les crítiques de publicistes. Uns i altres defensen models diferents de ciutat.
L'Ajuntament de Barcelona prepara una nova normativa per limitar els grans rètols publicitaris en façanes i terrats
Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona prepara una nova normativa per limitar els grans rètols publicitaris en façanes i terrats

Els rètols publicitaris formen part del paisatge de moltes ciutats, un paisatge no sempre ben vist pels ciutadans. Ara, l'Ajuntament de Barcelona vol posar ordre als rètols publicitaris que s'exhibeixen en edificis de places emblemàtiques com la de Catalunya i la de Francesc Macià. Alguns rètols se salvaran, la majoria identificatius, però alguns de lluminosos desapareixeran. Les intencions de l'Ajuntament ja han rebut les crítiques de publicistes. Uns i altres defensen models diferents de ciutat.
L'Institut del Paisatge Urbà de Barcelona ha començat a tramitar uns plans de detall per limitar els anuncis exteriors col·locats a dalt dels edificis de les places de Catalunya i Francesc Macià, que, per la seva singularitat, n'havien quedat al marge. Els plans no han agradat gens al sector de la publicitat exterior, que creu que l'ordenança hauria de fomentar suports publicitaris de més qualitat, en comptes de mesures restrictives. El model de ciutat que es vol des del sector de la publicitat no coincideix amb el que es defensa des de l'Ajuntament.

En algunes zones de la ciutat, com a la plaça de les Glòries, l'Ajuntament permet rètols publicitaris sempre que s'ajustin a la mida de la façana i que no tinguin cap efecte lluminós dinàmic. Francesc Macià és la zona que fins ara ha concentrat una major quantitat d'anuncis lluminosos. I, tot i que amb els anys han anat evolucionant i millorant, dels sis anuncis actuals, tres, si s'aproven els plans per a aquestes zones emblemàtiques, podrien apagar-se abans d'un any.