Sabadell

La Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya incorpora un DC-3 a la seva col·lecció

No va disparar mai ni un sol tret, però va ser fonamental per ajudar els aliats a guanyar la Segona Guerra Mundial. L'avió Douglas DC-3, o Dakota C-47, com es deia la versió militar, va intervenir en totes les operacions aerotransportades, traslladant tropes i càrrega, llençant paracaigudistes o remolcant planejadors. Ara són joies que han baixat del cel per tenir una jubilació digna i explicar-nos la història tocant de peus a terra. Un d'aquests 13.000 avions està sent reparat a Sabadell gràcies als voluntaris de la Fundació Parc aeronàutic de Catalunya. Forma part d'una col·lecció que s'obre al públic, a Sabadell, el tercer diumenge de cada mes.

Televisió de CatalunyaActualitzat
La Fundació Parc eronàutic de Catalunya restaura els vells avions i els exposa per recollir la història de l'aeronàutica en un museu. Ara, acaba d'incorporar a la seva col·lecció la  peça mítica dels anys 30 i 40. Es tracta d'un DC-3, un model que va volar per primera vegada el 1935 i se'n van arribar a construir 13.000 unitats. Va ser un dels aparells més utilitzats per al transport de passatgers, però també va tenir un paper decisiu en època de guerra.

Un d'aquells il·lustres veterans reposa, des de fa pocs dies, a Sabadell. Va servir a la RAF, les forces aèries britàniques, i després de llicenciar-se va treballar per diverses companyies, com Sabena o Spantax, fins que el van jubilar i el van deixar abandonat a Barajas, l'any 74. Ara, la Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya ha aconseguit que AENA li donés l'aparell i l'ha dut, desmuntat, a l'aeroport vallesà. Gairebé 40 anys d'estar a la intempèrie l'han deixat força deteriorat, però l'objectiu dels voluntaris de la Fundació és restaurar-lo i deixar-lo com nou. Dissabte passat, aquest històric combatent recuperava les ales en un dels primers passos de la seva restauració.

L'objectiu de la Fundació és aixecar un Museu Aeronàutic on s'exposin tots els aparells que han recollit i restaurat al llarg dels anys. Peces tan impressionants com l'Antonov An-2, el biplà monomotor més gran que existeix. O el Phantom F-4, un caçabombarder supersònic que va servir a l'exèrcit espanyol des dels anys 70 fins a finals del segle XX.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut