Els usuaris de mòbils de prepagament no registrats tindran 6 mesos per recuperar la línia

El govern espanyol ha aprovat una pròrroga de mig any perquè els usuaris dels telèfons mòbils amb targeta de prepagament es puguin identificar. Tot i aquest marge, tal com estava previst, totes les línies es tallaran a partir de dilluns, exceptuant si es truca al telefòn d'emergències 112, que seguirà funcionant. Amb aquesta moratòria, els usuaris que no es registrin abans de dilluns tenen un màxim de sis mesos per donar-se d'alta a la seva operadora i recuperar el servei, el número i els diners que puguin tenir a la targeta en el moment de quedar-se sense línia.
Els usuaris de mòbils de prepagament no registrats tindran 6 mesos per recuperar la línia
Madrid

Els usuaris de mòbils de prepagament no registrats tindran 6 mesos per recuperar la línia

El govern espanyol ha aprovat una pròrroga de mig any perquè els usuaris dels telèfons mòbils amb targeta de prepagament es puguin identificar. Tot i aquest marge, tal com estava previst, totes les línies es tallaran a partir de dilluns, exceptuant si es truca al telefòn d'emergències 112, que seguirà funcionant. Amb aquesta moratòria, els usuaris que no es registrin abans de dilluns tenen un màxim de sis mesos per donar-se d'alta a la seva operadora i recuperar el servei, el número i els diners que puguin tenir a la targeta en el moment de quedar-se sense línia.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Es calcula que a menys de 48 hores del tall de línies no identificades 3,5 milions d'usuaris de telèfon mòbil encara no s'han registrat. Per fer-ho només cal anar a qualsevol botiga de telefonia de la seva companyia i facilitar el DNI i la targeta SIM del telèfon. El tràmit és gratuït.

Aquest volum d'usuaris no registrats ha portat el govern a donar un marge de sis mesos per recuperar la línia. L'anunci l'ha fet aquest dissabte al migdia el ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, després de reunir-se amb les operadores. Aquestes demanaven solucions per no perdre els clients que no s'han registrat en els dos anys de temps que han tingut per fer-ho. Pérez Rubalcaba ha explicat que aquest és un bon acord "i una solució intel·ligent que té en compte els interessos d'un sector de la població menys informat, que són les persones grans i els joves".

El govern espanyol i les operadores asseguren que s'ha fet una intensa campanya d'informació d'aquesta normativa. Tot i això, a les botigues s'han trobat una allau de gent en els últims dies. Molts dels clients asseguren que no ho han sabut fins a última hora i que tenen molts dubtes perquè consideren que no se n'ha informat degudament. En els últims dies, alguns usuaris, quan han acudit a les botigues per registrar-se com a clients, s'han trobat que no ho podien fer a causa de problemes informàtics.

La normativa és una mesura de seguretat i preveu evitar l'ús anònim dels mòbils per part de grups terroristes i organitzacions delictives. De fet, es va aprovar arran dels atemptats de l'11-M a Madrid, ja que els terroristes van fer servir mòbils de targeta per activar les bombes.



VÍDEOS RELACIONATS