Barcelona

El director de Rodalies Renfe: "Tenim un 94%-95% de puntualitat"

Renfe confia a millorar la capacitat dels túnels de Barcelona amb tres actuacions en marxa: dotar Rodalies del sistema de gestió de trens de l'AVE, fer polivalents les vies a Sants i tenir el nou sistema de control de trànsit

RedaccióActualitzat

La companyia Renfe confia a poder millorar la gestió de la circulació de trens als túnels de Barcelona amb tres actuacions. La principal és dotar Rodalies del sistema de circulació de trànsit que hi ha a l'AVE i que en una primera fase ha de donar resultats a la línia del Maresme, segons ha explicat el director de Rodalies de Catalunya, Fèlix Martín, en una entrevista a "El Matí de Catalunya Ràdio":

"Hi ha un nou sistema de regulació i control de trànsit que és el que tenim col·locat amb alta velocitat, que ha de donar millores en la gestió entre Mataró i l'Hospitalet".

La segona passa per reestructurar les vies a l'estació de Sants per fer-les polivalents i poder guanyar temps. I l'última és el nou sistema de control de trànsit de trens.

Fèlix Martín ha quantificat aquestes inversions en 200 milions. El director de Rodalies ha condicionat qualsevol millora de la capacitat de Renfe a Rodalies a poder resoldre els dos colls d'ampolla, que ha dit que són els túnels de Barcelona i que estan al màxim de la seva capacitat.

Després d'admetre que hi ha discrepància entre l'horari real i el comercial dels trens, el director de Rodalies ha assegurat: "Tenim un 94%-95% de puntualitat" a Rodalies.

Martín ha explicat també que des del 2012 s'han fet obres per valor de 800 milions d'euros.

ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut