El cofundador de MySpace pronostica que el 2016 la meitat d'usuaris ho seran per mòbil

Les xifres de MySpace són impactants. Tres-cents mil usuaris nous cada dia, un 40% dels americans connectats i, cada vegada més, mitjançant el telèfon mòbil. El cofundador d'aquesta xarxa social, Chris DeWolfe, té molt clar que el futur passa pels mòbils, fins la punt que ha pronosticat que el 2016 la meitat dels usuaris es connectaran a MySpace per aquesta via. Gran defensor de l'oportunitat que això representa per fer negoci, DeWolfe ha remarcat el potencial que suposen els 600 milions de persones que es calcula que estaran integrades a les xarxes socials el 2012. Aquest missatge l'ha adreçat especialment al sec tor de la publicitat, perquè es prepari per desenvolupar noves fórmules per a una clientela que expressarà com mai les seves preferències.
El cofundador de MySpace pronostica que el 2016 la meitat d'usuaris ho seran per mòbil
Irene Vaqué

El cofundador de MySpace pronostica que el 2016 la meitat d'usuaris ho seran per mòbil

Les xifres de MySpace són impactants. Tres-cents mil usuaris nous cada dia, un 40% dels americans connectats i, cada vegada més, mitjançant el telèfon mòbil. El cofundador d'aquesta xarxa social, Chris DeWolfe, té molt clar que el futur passa pels mòbils, fins la punt que ha pronosticat que el 2016 la meitat dels usuaris es connectaran a MySpace per aquesta via. Gran defensor de l'oportunitat que això representa per fer negoci, DeWolfe ha remarcat el potencial que suposen els 600 milions de persones que es calcula que estaran integrades a les xarxes socials el 2012. Aquest missatge l'ha adreçat especialment al sec tor de la publicitat, perquè es prepari per desenvolupar noves fórmules per a una clientela que expressarà com mai les seves preferències.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
Una de les virtuts de les xarxes socials és que la gent s'hi aboca i hi expressa els gustos i preferències, "quantitats enormes de dades", en paraules de Chris DeWolfe. El mercat publicitari busca, precisament, segmentar el públic. "Si tu vols música alternativa i Pepsi fa una campanya per al públic a qui li agrada la música alternativa, ja ho tenim", ha explicat el confundador de la xarxa social líder als mòbils durant una intervenció a l'última jornada del Mobile World Congress.

De Wolfe ha posat un altre exemple de l'eficàcia de la publicitat a les xarxes socials, l'èxit d'"El caballero oscuro", l'última entrega de Batman. Una campanya que es va fer en múltiples països va demanar a la gent on s'havien assabentat del film, i la majoria va contestar que a MySpace.

El cofundador de MySpace ha considerat imparable el mercat de les xarxes socials a la telefonia mòbil, un àmbit que va agafar força fa dos anys "i especialment l'últim any", sobretot gràcies als telèfons intel·ligents. "Dos anys enrere hi havia 14 milions de persones accedint a les xarxes socials des del mòbil. Ara són 20 milions a MySpace, és un ascens pronunciat, creiem que en el futur la meitat d'usuaris es connectaran pel mòbil i no hi ha dubte que és gràcies als 'smart phones'". DeWolfe ha concretat que esperen un creixement "del 400% en 7 anys".

Pensant en aquest negoci, l'empresa ja té acords amb les principals plataformes de mòbils, l'iPhone, Android, Sidekick, BlackBerry , Nokia i Palm, les dues últimes anunciades al Mobile World Congress.

Fundada el gener del 2004, MySpace compta actualment amb 130 milions d'usuaris a tot el món, entre els quals hi ha 5 milions de bandes de música. El perfil d'usuari també ha canviat amb el temps i ha evolucionat dels artistes i joves fins a "moltes mares", com n'ha parlat orgullosament l'ànima de la xarxa.

VÍDEOS RELACIONATS