De la Serna vol tornar a privatitzar les autopistes radials de Madrid
El ministre de Foment canvia d'opinió i afirma ara que aquestes autopistes "són viables" perquè ha augmentat el nombre de vehicles que les utilitzen
El Ministeri de Foment ha dit que vol tornar a licitar les autopistes radials de peatge de Madrid, que van fer fallida perquè hi circulaven molt pocs vehicles. És una fallida que segueix el seu curs judicial i en què l'Estat simplement avança que, en cas que se n'hagi de fer càrrec -segons dictaminin els tribunals-, el que farà serà relicitar-les.
Ho ha afirmat el mateix ministre de Foment, Íñigo de la Serna, pocs mesos després d'anunciar-ne el rescat. Ara ha argumentat la intenció de reprivatitzar-les dient que ha repuntat el volum de trànsit i que ara són viables, si no es té en compte el deute acumulat:
"Les dades que tenim de trànsit a totes elles experimenten creixements, en alguns casos pròxims al 20%. I per tant, són viables si no considerem la "motxilla" que tenen. És a dir: si ara mateix es produeix una relicitació el benefici brut d'explotació Ebitda- és positiu, i fins i tot generaria uns ingressos no menyspreables pel govern."
El deute que arrosseguen aquestes autopistes és motiu de litigi perquè les parts no es posen d'acord a concretar-ne la quantitat. En tot cas, és un deute que oscil·la entre els 3.000 i els 5.000 milions d'euros. Tornant-les a privatitzar l'administració de l'Estat s'estalviaria el cost de manteniment d'aquestes vies, valorat en 65 milions d'euros l'any.