El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, aquest dilluns explicant la solució que vol aplicar a les autopistes radials de Madrid
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, aquest dilluns explicant la solució que vol aplicar a les autopistes radials de Madrid
Madrid

De la Serna vol tornar a privatitzar les autopistes radials de Madrid

El ministre de Foment canvia d'opinió i afirma ara que aquestes autopistes "són viables" perquè ha augmentat el nombre de vehicles que les utilitzen

RedaccióActualitzat

El Ministeri de Foment ha dit que vol tornar a licitar les autopistes radials de peatge de Madrid, que van fer fallida perquè hi circulaven molt pocs vehicles. És una fallida que segueix el seu curs judicial i en què l'Estat simplement avança que, en cas que se n'hagi de fer càrrec -segons dictaminin els tribunals-, el que farà serà relicitar-les.

Ho ha afirmat el mateix ministre de Foment, Íñigo de la Serna, pocs mesos després d'anunciar-ne el rescat. Ara ha argumentat la intenció de reprivatitzar-les dient que ha repuntat el volum de trànsit i que ara són viables, si no es té en compte el deute acumulat:

"Les dades que tenim de trànsit a totes elles experimenten creixements, en alguns casos pròxims al 20%. I per tant, són viables si no considerem la "motxilla" que tenen. És a dir: si ara mateix es produeix una relicitació el benefici brut d'explotació –Ebitda- és positiu, i fins i tot generaria uns ingressos no menyspreables pel govern."

El deute que arrosseguen aquestes autopistes és motiu de litigi perquè les parts no es posen d'acord a concretar-ne la quantitat. En tot cas, és un deute que oscil·la entre els 3.000 i els 5.000 milions d'euros. Tornant-les a privatitzar l'administració de l'Estat s'estalviaria el cost de manteniment d'aquestes vies, valorat en 65 milions d'euros l'any.

 

♦ Març 2012 - El Ministeri de Foment podria nacionalitzar una desena d'autopistes que corren el risc de fer fallida

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut