De la Serna vol tornar a privatitzar les autopistes radials de Madrid

El ministre de Foment canvia d'opinió i afirma ara que aquestes autopistes "són viables" perquè ha augmentat el nombre de vehicles que les utilitzen
De la Serna vol tornar a privatitzar les autopistes radials de Madrid
Madrid

De la Serna vol tornar a privatitzar les autopistes radials de Madrid

El ministre de Foment canvia d'opinió i afirma ara que aquestes autopistes "són viables" perquè ha augmentat el nombre de vehicles que les utilitzen
Redacció
El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, aquest dilluns explicant la solució que vol aplicar a les autopistes radials de Madrid

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, aquest dilluns explicant la solució que vol aplicar a les autopistes radials de Madrid

El Ministeri de Foment ha dit que vol tornar a licitar les autopistes radials de peatge de Madrid, que van fer fallida perquè hi circulaven molt pocs vehicles. És una fallida que segueix el seu curs judicial i en què l'Estat simplement avança que, en cas que se n'hagi de fer càrrec -segons dictaminin els tribunals-, el que farà serà relicitar-les.

Ho ha afirmat el mateix ministre de Foment, Íñigo de la Serna, pocs mesos després d'anunciar-ne el rescat. Ara ha argumentat la intenció de reprivatitzar-les dient que ha repuntat el volum de trànsit i que ara són viables, si no es té en compte el deute acumulat:

"Les dades que tenim de trànsit a totes elles experimenten creixements, en alguns casos pròxims al 20%. I per tant, són viables si no considerem la "motxilla" que tenen. És a dir: si ara mateix es produeix una relicitació el benefici brut d'explotació –Ebitda- és positiu, i fins i tot generaria uns ingressos no menyspreables pel govern."

El deute que arrosseguen aquestes autopistes és motiu de litigi perquè les parts no es posen d'acord a concretar-ne la quantitat. En tot cas, és un deute que oscil·la entre els 3.000 i els 5.000 milions d'euros. Tornant-les a privatitzar l'administració de l'Estat s'estalviaria el cost de manteniment d'aquestes vies, valorat en 65 milions d'euros l'any.

 

♦ Març 2012 - El Ministeri de Foment podria nacionalitzar una desena d'autopistes que corren el risc de fer fallida

VÍDEOS RELACIONATS