La història de Hachiko protagonitza l'espot de La Marató
Què hauria passat si l'amo del Hachiko no hagués mort? I si la investigació l'hagués salvat? L'espot de sensibilització d'aquest any se centra en la idea que "El temps no cura el càncer, la investigació, sí".
Però què hauria passat si l'amo no hagués mort? I si la investigació l'hagués salvat? I si li hagués donat una segona oportunitat? Aquest va ser el punt de partida dels creatius de l'espot de La Marató de TV3 d'aquest 2018, tal com explica Camil Roca, el director creatiu executiu d'Ogilvy Barcelona, al "making of" de l'espot.
L'espot es va gravar a Puigcerdà el 23 d'octubre, entre l'estació i la plaça Central i està dirigit per Igor Fioravanti. Durant el rodatge es va comptar amb tres Akita, el gos tradicional japonès. Aquesta raça tan especial de gos té una gran sintonia amb la càmera i transmet tot el que sent mentre espera el seu amo. "Quan un gos acluca els ulls, o somriu o té pena, és molt més que qualsevol persona. En això, els animals són màgics", explica el director creatiu executiu d'Ogilvy Barcelona, Camil Roca.
I l'espera de Hachiko ve acompanyada de la veu de Judith Nedermann, amb una balada preciosa d'una de les grans bandes de la història: Pretenders. Amb la veu de la carismàtica Chrissie Hynde, considerada una de les rockeres amb més talent de la història, la cançó "I'll stand by you" va assolir els primers llocs de les llistes d'èxits a mitjans dels 90.
Ara es transforma en "Jo seré amb tu", amb una lletra que és una emocionant confessió d'amor incondicional a algú que està passat un moment molt difícil i el vehicle perfecte per acompanyar l'espot de La Marató. Judith Nedermann, icona de la nova generació d'intèrprets catalans i amb una veu també carismàtica i sentida, versiona aquesta cançó amb el Quartet Brossa, un quartet de corda que combina imaginació, qualitat i modernitat a parts iguals. El resultat és una obra única i emocionant. Una autèntica bandera de La Marató.
- ARXIVAT A:
- La Marató