Audiències

TV3 augmenta el liderat amb una quota del 15,2%

Les dades d'audiència del mes d'octubre atorguen a TV3 una quota del 15,2%, sis dècimes més que al setembre, amb 3,4 punts d'avantatge en relació amb Tele5 i després d'haver-se estrenat la programació de tardor a totes les cadenes.
Aquest increment del liderat de TV3, la cadena líder al llarg de nou dels deu mesos d'aquest 2012, s'ha basat en la pujada dels índexs d'audiència de programes de producció pròpia: telenotícies, sèries, magazins diaris i programes d'entreteniment; i també en les quotes de les retransmissions esportives i el cinema. D'altra banda, TV3 es manté al capdavant del rànquing dels quaranta programes més vistos, amb vint-i-un, i obté una valoració qualitativa del 7,97.

Segons dades de Kantar Media, TV3 ha estat líder a l'octubre, amb el 15,2% de quota i 3,4 punts més que Tele5, la segona cadena classificada en aquest rànquing, amb l'11,8%. En tercer lloc s'ha situat Antena 3, amb l'11,1%, i en el quart, TVE, amb el 8%. En el cinquè, Cuatro, amb el 5,4%, i en el sisè, La Sexta, amb el 4,7%. Per la seva banda, La 2 ha obtingut el 2,4%, i el Super3/33, l'1,5%.

El liderat de TV3, que, a més de la seva posició d'avantatge aquest 2012, ja és la cadena més vista al llarg de tretze dels últims catorze mesos (des del setembre del 2011), s'ha ratificat per l'increment, o el manteniment, dels índexs d'acceptació dels espectadors en totes les franges horàries i després de l'estrena de les novetats de la nova programació de tardor a totes les cadenes.

Per franges horàries, TV3 ha incrementat la seva quota en la de matí i migdia dels dies feiners, de les 08.00 a les 16.00, amb resultats com els d'"Els matins", el magazín de cinc hores de durada, que ha arribat al 21,2% de quota mensual, o la sèrie "Rex", amb el 9,1%. En la franja de sobretaula, la sèrie "La Riera", amb el 24,5% de mitjana de quota, i el magazín "Divendres", amb el 14,4% de mitjana de quota, mantenen TV3 líder. I en la franja del "prime time", de les 21.00 a les 24.00, TV3 ha estat líder, amb produccions de tots els gèneres que han tingut altes mitjanes de quota i que han fet pujar la mitjana de quota de la franja fins al 18,4%: "Crackòvia" (21,6%), "El convidat" (19,2%), la Champions (40,5), "APM?" (19,3), "KMM" (12%), "Caçadors de bolets" (20,4%), "Polònia" (22,8%), "Zona zàping" (19,3%). Dins d'aquest àmbit cal destacar també l'alt índex de les transmissions de les curses de Fórmula 1(28,6%) i del cinema, amb quotes superiors al 14% de mitjana en films com "Enxaneta" o els que s'emeten en el programa dels divendres "La gran pel·lícula".

El segon millor resultat mensual del canal 3/24

L'altre gran punt fort de la programació de TV3 es troba en el liderat absolut dels Telenotícies, amb resultats molt destacats, d'entre el 22% i el 33% de quota: el "Telenotícies migdia" ha estat el programa més vist a Catalunya un total d'onze dels trenta-un dies de l'octubre, i el segon més vist quinze dies més. I el "Telenotícies vespre" ha estat líder també en sis jornades del mes. Amb totes dues edicions, els telenotícies han estat líders més de la meitat de dies del mes, i tots s'han situat entre els vint-i-tres programes més vistos.

En l'àmbit dels Informatius, cal destacar la consolidació dels increments d'audiència i del liderat dels canals temàtics del canal de notícies 3/24, que aquest octubre ha aconseguit l'1,5% de quota, el segon millor resultat mensual des de la seva posada en funcionament, el setembre del 2003. Aquest percentatge ratifica, a més, el rècord històric de l'1,8% del mes anterior, un període excepcional per l'actualitat política.

Els altres canals temàtics de TVC han tingut: el canal Super3/33, l'1,5%, i el canal esportiu Esport3, l'1,1%.

L'entrevista al president de la Generalitat, el tercer programa més vist

Pel que fa al rànquing dels quaranta programes més vistos, TV3 manté el liderat, amb vint-i-un, onze dels quals entre els quinze primers. Les altres cadenes que han col·locat programes entre els quaranta més vistos són: Tele5, amb 7; Antena 3, amb 6; TVE, amb 3; La Sexta, amb 2, i Marca TV, amb 1.

Els onze programes de TV3 situats entre els quinze primers del rànquing, que inclouen les dues edicions dels Telenotícies dels dies feiners i del cap de setmana, han estat: el partit de la Champions Barça-Cèltic en primer lloc i líder de l'octubre, amb 1.380.000 espectadors de mitjana i el 41% de quota; "Àgora", amb l'entrevista al president de la Generalitat Artur Mas, en el tercer lloc, amb 850.000 espectadors de mitjana i el 24,5% de quota; "Polònia", en el quart lloc; "Crackòvia", en el sisè lloc; els "Telenotícies Cap de Setmana Vespre" i "Telenotícies Migdia", en el setè i vuitè lloc, respectivament; "Caçadors de bolets", en el novè lloc; el "Telenotícies Vespre", en el desè lloc; "APM?", en el tretzè lloc; el "Telenotícies Cap de Setmana Migdia", en el catorzè lloc, i "El convidat", en el quinzè lloc.

La resta dels deu programes de TV3 que han tingut lloc en el rànquing dels quaranta més vistos són: "Zona zàping", en el lloc número 17; "APM? Extra", en el lloc número 19; "La Riera", en el lloc número 21; la pel·lícula "Casino Royale", en el lloc número 22; el "Telenotícies Comarques", en el lloc número 23; la pel·lícula "Enxaneta", en el lloc número 26; "KMM", en el lloc número 29; "Hat-trick Barça", en el lloc número 32; la pel·lícula "Assassinat a la Casa Blanca", en el lloc número 36, i el programa "30 minuts", en el lloc número 39.

Alta valoració qualitativa del panell de l'empresa GFK per a TV3 i el 33

Finalment, en relació amb la valoració qualitativa de la programació, en el panell de l'empresa GFK, TV3 ha tingut aquest octubre una valoració global de 7.97. Les altres cadenes generalistes tenen la valoració següent: La Sexta, un 8.03; Cuatro, un 7.83; TVE, un 7.68, i Antena 3 i Tele5, un 7.66. Per la seva part, La 2 ha tingut un 8.40, i el Super3/33, un 8.32.

El 96% del panel valora que els informatius són creïbles i de confiança, i el 92% creu que són imparcials i objectius. Aquests percentatges mantenen TV3 al capdavant del rànquing de credibilitat i imparcialitat.

Per la seva part, el 33 lidera el target de persones entre els 16 i els 34 anys i entre els 35 i els 54 anys.

Els programes més ben valorats de TV3 aquest mes d'octubre, amb una nota igual o superior a 8 en una escala sobre 10, són: l'especial de "Quarts de nou" sobre el Concurs de Castells de Tarragona i "Espai terra" (9.0); "Sense ficció" (8.5); "Els matins" i "El gran dictat" (8.4); "APM?", "La Fórmula", "El convidat", "Polònia", "Àgora" i "Sherlock" (8.3); "Caçadors de bolets", el "Telenotícies Cap de Setmana Migdia", "APM? Extra", "Champions League" i "30 minuts" (8.2); el "Telenotícies Vespre", "Valor afegit" i "Crackòvia" (8.1).

Pel que fa al 33, els programes més ben valorats són: "Quèquicom" (9.1); "Grans documentals" (9.0); "Singulars" (8.9); "Thalassa" (8.4); ""La Riera" (8.3) i "Cronos" (8.2).