Núria Llorach anuncia que la CCMA tancarà amb equilibri pressupostari l'exercici 2018

La presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; el director de Televisió de Catalunya, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació, Saül Gordillo, han comparegut aquest matí davant de la Comissió de Control del Parlament de Catalunya.

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Núria Llorach, ha anunciat al Parlament que "la CCMA ha aconseguit tancar l'exercici 2018 amb equilibri pressupostari després d'un any molt complicat econòmicament". Llorach ha explicat que la previsió de tancament sense dèficit s'ha fet havent complert també amb el compromís d'estalvi de 3 milions d'euros derivat de l'ordre de tancament de 15 d'octubre de la Vicepresidència d'Economia i Hisenda de la Generalitat de Catalunya, i en un nou any marcat per un estancament en els ingressos de publicitat.

En aquest sentit, si bé la publicitat convencional ha caigut un 4,7%, han crescut amb força altres línies de negoci, com els ajuts a la producció o la comercialització de continguts: "Els ingressos per la venda de produccions audiovisuals s'han incrementat gràcies al prestigi de les sèries de ficció de TV3, que ens han aportat noves relacions comercials amb Netflix i Movistar".

Núria Llorach també ha explicat que, per a l'exercici 2019, la CCMA haurà d'afrontar despeses com els efectes de la llei de l'IVA i els increments de la despesa de personal derivada de decrets sobre les retribucions al sector públic.

Sobre el nou Estatut Professional per als mitjans de la CCMA, la vicepresidenta ha subratllat: "Ens hem de felicitar per ser punta de llança a Europa en articular una eina d'aquestes característiques, més enllà de l'àmbit dels informatius, per a la defensa dels drets dels professionals de molts àmbits diferents vinculats a la creació de continguts". Llorach també ha explicat que està prevista una presentació pública del document, juntament amb el Col·legi Professional de l'Audiovisual de Catalunya, i que s'està treballant en el procediment i el calendari d'elecció dels membres del futur Consell de Continguts i Programació.

Tant la vicepresidenta, Núria Llorach, com el director de TV3, Vicent Sanchis, i el director de Catalunya Ràdio i Mitjans Digitals de la CCMA, Saül Gordillo, han donat alguns detalls sobre com serà la cobertura informativa del judici del procés, que començarà les pròximes setmanes. En aquest sentit, a més de la cobertura a la ràdio i a la televisió, Saül Gordillo ha explicat que l'eix central de la cobertura serà als mitjans digitals, en una estratègia que prioritzarà el consum a través dels mòbils en múltiples formats i que oferirà informació en diferents idiomes.

Pel que fa a la valoració dels resultats d'audiència del 2018, Saül Gordillo ha fet incís en les dades de rècord del grup d'emissores: "El conjunt d'emissores de Catalunya Ràdio ha crescut 7.000 oients diaris i arriba fins als 755.000, la millor dada de la nostra història". També ha destacat el lideratge del programa "Catalunya Migdia", amb Òscar Fernández i Empar Moliner: "Ha crescut un 16,3% l'any 2018 i és el programa informatiu més escoltat al nostre país".

Sobre la participació dels professionals de la CCMA en anuncis publicitaris, Núria Llorach ha recordat que està regulada pel Llibre d'estil de la CCMA. Tot i això, i atenent a la recomanació del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, es treballa per tenir especial observació dels professionals vinculats a programes magazines amb part de contingut informatiu.

ccma.cat

Anar al contingut