Barça

El gest solidari de Messi dispara les donacions per a la construcció d'un hospital a Sant Joan de Déu

Els responsables de la campanya #paralosvalientes han explicat que la repercussió mediàtica del gest del crac argentí ha generat un augment considerable de les donacions en la lluita contra el càncer infantil

Actualitzat

El Barça va superar amb bona nota un dels exàmens importants del mes d'abril, el del Sevilla. I, a més, la victòria ha tingut repercussions solidàries gràcies a Leo Messi, que quan va marcar el gol del 2-0 va fer el gest de pintar-se dues ratlles sota l'ull. És el gest que identifica la campanya #paralosvalientes, promoguda per l'Hospital Sant Joan de Déu, la Fundació Leo Messi, la Fundació del Barça i IESE, de recollida de fons per construir un centre per a la recerca i el tractament del càncer infantil.

Els responsables d'aquesta campanya s'han trobat amb una situació insòlita. Des que Messi va fer el gest, es va desencadenar un flux de donacions que s'ha mantingut constant durant la nit i matinada i que ha traspassat fronteres, ja que els diners han anat arribant d'arreu del món. Però tot i aquest considerable augment de les donacions en les últimes hores, encara se'n necessiten més, tal com ha explicat Glòria Garcia, responsable de captació de fons de l'Hospital Sant Joan de Déu.

"Comença a bullir l'olla i ja sabem que hi ha diferents personatges, esportistes i entitats que se sumaran a aquest repte, i el que volem és que arribi molt lluny, que es viralitzi, però que, sobretot, la gent que es pinti i que doni. Quan veuen una persona de la importància de Leo Messi es recorda d'ells i en un partit para, se'n va a una càmera i fa aquest gest, al final el missatge que veuen és que Messi es recorda de nosaltres, no? Que no estem sols i que lluita amb nosaltres per superar aquesta malaltia", ha explicat Garcia en declaracions a TV3.

Gran impacte a les xarxes i als mitjans

La imatge de Messi fent el gest va ser molt comentada als mitjans de comunicació, especialment durant les retransmissions del partit, i es va viralitzar a la xarxa ràpidament, a través dels comptes de Facebook i Twitter de la Fundació FCB i del FC Barcelona. De fet, aquesta instantània ha estat el contingut més compartit en tota la història del canal de Twitter de la Fundació, un compte en què aquest dimarts va ser el dia de màxim creixement des que es va crear.

Al Facebook del FC Barcelona, que ja compta amb més de 100 milions de seguidors, l'abast de la publicació del vídeo de l'espot de #paralosvalientes, protagonitzat per Messi i emès tot just després del gol, va ser de més de 6,3 milions de persones. I a Instagram també es van registrar xifres molt rellevants: la fotografia del gest va arribar a 6,6 milions de persones a través del compte del club blaugrana en aquesta xarxa.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut