CHAMPIONS LEAGUE

El fenomen Alexia: "Per fi el 50% de la població té un referent femení"

El representant d'Alexia Putellas, un professor de màrqueting esportiu de la Universitat de Vic i una consultora d'imatge i comunicació ens parlen del fenomen Alexia

Santi Padró / Ruth Gumbau VelascoActualitzat

Alexia Putellas ha crescut des de tots els punts de vista. La millor jugadora del món de futbol s'ha guanyat la simpatia dels aficionats però també ha aconseguit que marques comercials importants l'hagin contractat com a imatge, una fita que poques dones esportistes aconseguien fins ara. El seu representant i dos experts en imatge i comunicació ens analitzen el fenomen Alexia.

Segons reconeix Josep Maria Figueras, representant de l'Alexia, "el perfil de marques que s'acostaven a la jugadora era un perfil més local. Amb l'èxit de la Pilota d'Or s'han apropat marques més associades a la UEFA, a la FIFA". El professor de màrqueting esportiu de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, Xavier Ginesta, assenyala que la nova marca Alexia pot afavorir no solament la secció del femení, sinó tot el club:

"Si Alexia Putellas guanya la Champions aquest cap de setmana serà un actiu fantàstic per posar en valor la cessió de drets de licensing, marxandatge, de Barça Studios i fer créixer aquestes plataformes que busca Joan Laporta per sanejar l'economia del Barça."

Andrea Vilallonga, consultora d'imatge i comunicació, destaca sobre la jugadora que "té una imatge física que transmet seguretat, seriositat i aquest punt de proximitat".


La foto de la Pilota d'Or

Alexia Putellas i Messi amb la Pilota d'Or al novembre de 2021
El Barça va ser el primer club del món a guanyar la Pilota d'Or femenina i masculina

Aquesta foto com a flamant guanyadora de la Pilota d'Or, i junt amb Lionel Messi, va representar un abans i un després en la trajectòria internacional d'Alexia Putellas, tal com reconeix Xavier Ginesta: "Representa el gran canvi de paradigma del futbol contemporani i també del Barça, una marca en la qual un únic jugador era el garant de tota l'estratègia comercial i de posicionament del club a una marca molt més coral: Alexia Putellas." 

Andrea Vilallonga va més enllà i destaca la importància de Putellas davant les espectadores d'esports:

"El més important d'aquesta foto és que, per fi, el 50% restant de la població mundial té un referent femení."



Les victòries de l'Alexia, victòries de l'equip

Andrea Vilallonga: "Ella no agafa l'èxit en nom propi, sinó d'una manera global" (Europa Press)

Una de les màximes virtuts que els experts destaquen sobre l'Alexia és que fuig dels pitjors aspectes de l'esport d'elit, com és la competititivitat extrema, com explica Vilallonga:

"Té una cosa que és molt important per a les marques: té una manera menys tòxica d'afrontar les competicions. Ja no és sortir a matxacar i a guanyar, sinó sortir a competir, amb respecte i honestedat."

"Es pot parlar totalment del fenomen Alexia, perquè a més ella té una manera de gestionar l'èxit que és bastant diferent; ella no agafa l'èxit en nom propi, sinó d'una manera global."

 Per Xavier Ginesta, professor de la Universitat de Vic, "l'Alexia dona als espònsors la possibilitat de generar diferents relats i tots aquests són molt positius. Crec que és una figura que positivitza molt la imatge del Barça i també la imatge de l'esport femení. Alexia Putellas representa tots els valora positius que emanen no solament del futbol o de l'esport, sinó també de la marca Barça en aquest moment de regeneració institucional econòmica i esportiva del club."

Pel seu representant, Josep Maria Figuera, els èxits de l'Alexia no són flor d'un dia: "El fenomen Alexia hi és i esperem que hagi vingut per quedar-se."

ARXIVAT A:
Alèxia Putellas
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut