TV3 i Catalunya Ràdio emeten espots i programes informatius sobre com utilitzar les noves tecnologies

#AmiNoMenganyen, campanya per alertar els joves dels perills a la xarxa

El ciberassetjament, les "fake news", la privacitat digital i les addiccions al joc són els perills principals

La campanya "#AMiNoMenganyen" s'emmarca en el programa eduCAC amb l'objectiu de fomentar l'esperit crític vers els continguts audiovisuals i incentivar un ús responsable de la tecnologia, dels mitjans de comunicació i de les xarxes socials. Va dirigida als adolescents d'entre 10 i 17 anys i a les famílies, especialment pel que fa a l'addicció al joc i a les apostes en línia, perquè ajudin els menors a evitar l'abús de les tecnologies i els continguts perjudicials.

Tindrà una durada de maig a octubre, i comptarà amb la difusió d'espots per TV3, de falques per Catalunya Ràdio i de clips de vídeo per les xarxes socials. També hi haurà la participació d'una desena d'influencers i youtubers, que sumen entre tots més d'un milió de seguidors.

Els mitjans audiovisuals de la CCMA tractaran els temes de la campanya en 13 programes i informatius sobre el ciberassetjament, les fake news, l'abús de les pantalles, els perills de les noves tecnologies o el paper de la dona en la publicitat i en els videojocs. L'InfoK emetrà 11 reportatges amb la careta de la campanya #AMiNoMenganyen, amb contingut específic sobre el tema.

A partir d'ara, els alumnes que visiten les instal·lacions de TV3 i Catalunya Ràdio se'ls facilitarà material del programa eduCAC i uns còmics didàctics elaborats pel regulador audiovisual suís.

La web "aminomenganyen.cat" servirà de contenidor de tot el material audiovisual que generi la campanya i estarà vinculat a l' eduCAC, el programa educatiu impulsat pel CAC, el curs acadèmic 2018-19 que ofereix consells i recursos educatius a famílies i alumnes per fer un ús responsable dels continguts audiovisuals.

En la presentació d'"#AMiNoMenganyen" hi han participat el president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, la vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, el director de l'Àrea Comercial i Educativa de la Fundació Bancària La Caixa, Xavier Bertolín, i Carles Checa de l'Escola Superior de Relacions Públiques (ESRP) que ha estat la responsable de la creativitat i la producció de l'espot de la campanya.