Barcelona

"Vosotros sois mi película", Wismichu després del troleig al Festival de Sitges

El conegut "youtuber" fa el salt de veritat al cinema després de fer empipar el públic del Festival de Sitges amb la cinta bucle "Bocadillo"

Actualitzat

El "youtuber" Ismael Prego, més conegut com a Wismichu, fa el salt al cinema, aquesta vegada de veritat. I ho fa després de trolejar el Festival de Sitges amb la polèmica pel·lícula "Bocadillo", en què durant 80 minuts es repetia en bucle una escena demanant un entrepà vegetal.

La pel·lícula és un bucle d'una hora i mitja en què ell demana incansablement un entrepà vegetal i el cambrer, un amic seu, el "youtuber" Joaquín Albero, àlies "El puto amo", insisteix a demanar-li si el vol amb tonyina o pollastre. La mateixa conversa es repeteix fins a 100 vegades, amb algun canvi de personatge o de vestuari.

Un film que s'ha convertit en un incunable del "gènere bucle" al voltant d'un entrepà i que ja és història del Festival de Sitges per la reacció enfurismada que va provocar entre el públic.

Acompanyat aquesta vegada per Carlo Padial, Wismichu torna a l'escena del crim, el mateix bar on es va rodar una pel·lícula. Ara estrena el documental "Vosotros sois mi película", sobre com es va fer el film "Bocadillo" i per què el va fer.

Animat per la reacció enfurismada del públic del Festival de Sitges, Wismichu diu que ho tornaria a fer mil vegades i que està molt content de com va reaccionar el públic.

De tot allò, del procés de creació, ha sorgit el film "Vosotros sois mi película", amb el qual sembla haver-se reconciliat amb una bona part dels damnificats de Sitges, amb qui ja ha fet una projecció especial.

Amb la barreja de docuficció característica de Padial, "Vosotros sois mi película" explica com es va gestar i executar aquest troleig als seguidors de Wismichu, als mitjans de comunicació, al Festival de Sitges i al món del cinema en general.

"És fer gairebé una comèdia sobre el present que estem vivint. És un present molt embogit, vivim un canvi cultural brutal. Ja ningú et pot dir què és cine i què no ho és. Aquest és un dels missatges de la pel·li"

 

Els partidaris de Wismichu ja han establert comparacions amb Banksy, Duchamp o el mite de la caverna de Plató; entre els detractors se l'acusa d'haver fet una gran campanya de màrqueting.

 

Wismichu es defensa i diu que amb la campanya de "Bocadillo" s'ha exposat justament al contrari, a perdre seguidors:

"Crec que amb aquest projecte m'he arriscat molt. M'he exposat justament al contrari, a perdre seguidors. Per sort, no ha passat..., però tampoc n'he guanyat de nous."

El debat està servit, doncs, amb molt d'humor absurd i una pregunta base: "El vegetal, com?"

ARXIVAT A:
Viral
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut