L'avaria de Ouigo ha fet desembarcar els 224 passatgers a Sants
L'avaria de Ouigo ha fet desembarcar els 224 passatgers a Sants
Barcelona

Un tren de Ouigo s'avaria el segon dia i deixa 224 passatgers tres hores a Sants

L'operadora investiga si la raó que forçava el comboi a reduir la velocitat ha estat una avaria del tren o del sistema de seguretat de la infraestructura

Actualitzat

Segon dia de servei dels trens d'alta velocitat i baix cost Ouigo i ja han tingut una primera incidència. El comboi que sortia a les 10.40 de Barcelona destí Madrid ha patit una avaria als pocs minuts d'arrancar.

Arran de l'incident, el comboi ha hagut de tornar a l'estació de Sants i desembarcar els 224 passatgers que hi havia a bord.

 

L'operadora francesa investiga si la raó que forçava el comboi a reduir la velocitat ha estat una avaria del tren o del sistema de seguretat de la infraestructura. Els passatgers han estat reubicats en un altre tren de la companyia, que ha sortit a les 13.07. 

Una setantena dels més de 200 passatgers, en canvi, han decidit viatjar a Madrid en AVE. Els passatgers han estat indemnitzats amb el doble del preu del bitllet.

 

Retards puntuals a l'AVE

L'incident de Ouigo ha fet que la circulació de trens fos per via única en aquest tram i ha provocat retards puntuals. Abans del migdia, però, el servei d'alta velocitat ja funcionava per les dues vies i les freqüències de pas habituals s'han recuperat. En qualsevol cas, el servei convencional de l'AVE no ha patit cap afectació.

 

 

Els trens de la companyia Ouigo van començar a operar aquest dilluns després de mesos de retards arran de la pandèmia amb cinc viatges d'anada i tornada de Barcelona a Madrid cada dia, amb parades a Saragossa i al Camp de Tarragona.

El transport ferroviari de viatgers a la Unió Europea va quedar liberalitzat al desembre, i Ouigo ja havia anunciat al setembre que operaria a Espanya. L'empresa francesa s'ha avançat a la marca de baix cost de Renfe, Avlo, que ara està previst que entri en funcionament a finals de juny.

En el futur hi haurà més competència: la tercera empresa serà Ilsa, un consorci promogut per la italiana Trenitalia i la companyia Air Nostrum, que preveu començar a funcionar l'any que ve.

 
Anar al contingut