Ja funciona Ouigo, l'alta velocitat de baix cost en el trajecte Barcelona-Madrid
La marca francesa és la primera que fa la competència a l'AVE de Renfe, després que al desembre es liberalitzés el transport ferroviari de passatgers a la Unió Europea
Ja funciona Ouigo, l'alta velocitat de baix cost en el trajecte Barcelona-Madrid
Ja funciona Ouigo, l'alta velocitat de baix cost en el trajecte Barcelona-Madrid
Ouigo a l'arribada a l'estació de Sants de Barcelona en el seu viatge inaugual (EFE / Quique García)

Ja funciona Ouigo, l'alta velocitat de baix cost en el trajecte Barcelona-Madrid

La marca francesa és la primera que fa la competència a l'AVE de Renfe, després que al desembre es liberalitzés el transport ferroviari de passatgers a la Unió Europea

Redacció
TEMA:
Transport públic

Aquest dilluns es posa en marxa la liberalització de la xarxa ferroviària d'alta velocitat a Espanya amb l'entrada en servei dels trens de baix cost Ouigo.

Aquesta companyia francesa de moment farà cinc viatges d'anada i tornada de Barcelona a Madrid cada dia, amb parades a Saragossa i al Camp de Tarragona.

La companyia fa el servei amb trens Alstom Euroduplex de dos pisos amb 509 places i un servei de bar, i es posa en marxa amb uns quants mesos de retard a causa de la pandèmia.

L'estratègia de preus d'Ouigo és com la de les aerolínies de baix cost (EFE / Fernando Alvarado)


Competència a l'AVE

Aquest divendres es va fer el viatge inaugural entre Madrid i Barcelona, i la presidenta d'Adif, Isabel Pardo de Vera, va aprofitar per dir que l'AVE necessitava competència:

"Ens hem dotat d'una infraestructura de primer nivell i no estàvem sent capaços de treure'n partit."

També el secretari d'estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, va assegurar que la liberalització significa rendibilitzar l'alta velocitat.

Per la seva banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va demanar que Ouigo també faci parada a Lleida i a Girona.


Companyia estatal francesa

Ouigo pertany a la companyia estatal francesa SNCF, que la va crear el 2013 com a alternativa al TGV, i actualment enllaça una quarantena de ciutats de França.

Per dissenyar-la es va seguir el model de les línies aèries de baix cost: fan pagar per les maletes grosses i els preus, molt baixos d'inici, van augmentant a mesura que s'omplen els trens i s'acosta la data del viatge.

En el futur hi haurà més competència, com la marca de baix cost de Renfe, Avlo (EFE / Quique García)

L'empresa diu que ha invertit 600 milions d'euros per al desembarcament a Espanya, i assegura que donaran feina directament i indirectament a 1.300 persones.

El transport ferroviari de viatgers a la Unió Europea va quedar liberalitzat al desembre, i Ouigo ja havia anunciat al setembre que operaria a Espanya.

L'empresa francesa s'ha avançat a la marca de baix cost de Renfe, Avlo, que ara està previst que entri en funcionament a finals de juny.

En el futur hi haurà més competència: la tercera empresa serà Ilsa, un consorci promogut per la italiana Trenitalia i la companyia Air Nostrum, que preveu començar a funcionar l'any que ve.

En el viatge inaugural de divendres, Damià Calvet va dir que Ferrocarrils de la Generalitat vol entrar a mitjà termini en l'alta velocitat en forma de consorci per operar des del sud de França fins al País Valencià.

ARXIVAT A:
Transport públicMobilitat

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut