Punts de recàrrega públics: la clau per a l'èxit del cotxe elèctric
L'auge dels cotxes elèctrics va de la mà amb els carregadors elèctrics (CCMA)

Un de cada tres cotxes que es venen ara és elèctric, gairebé tots híbrids

Forta baixada de vendes dels vehicles dièsel, fins al 20%, mentre creixen molt els híbrids, però els 100% elèctrics no acaben d'arrencar

Toni CanyísActualitzat

Les vendes de cotxes s'han recuperat un 34% durant el primer semestre de l'any, després de la dura caiguda que van tenir l'any passat a causa de la pandèmia. Amb tot, encara estan molt per sota de les del 2019.

Aquesta recuperació va acompanyada, també, de canvis profunds en el tipus de motorització que trien els compradors, que massivament han abandonat el dièsel.

Els turismes de gasolina ja representen gairebé la meitat de les matriculacions, mentre que els dièsel, que va arribar a suposar un 67% de les vendes fa només sis anys, ara són només un 20%.

I, aquesta és també una de les grans novetats: les vendes de cotxes amb motoritzacions alternatives, híbrids, híbrids endollables, elèctrics i de gas, ja superen el 30% del total.

Primer semestre

Això ha estat possible després d'un semestre en què les vendes de cotxes de gasolina han pujat un 19%, els dièsel han continuat ensorrats i, en canvi, les vendes de vehicles amb propulsors alternatius han crescut un 133%, s'han més que doblat.

El concessionari de cotxes Kia AR Motors va obrir a finals del 2019 una de les primeres botigues de cotxes a Catalunya dedicada exclusivament als vehicles elèctrics. La marca coreana ja compta amb versions elèctriques, híbrides o híbrides endollables de gairebé tots els seus models.

Eduard Valletbó, el gerent d'AR MOTORS reconeix que els està funcionant millor que la resta de botigues on venen tota la gamma:

"El públic objectiu que ve aquí sap que ve a comprar un vehicle elèctric, un vehicle electrificat. El creixement de vehicles electrificats de la nostra marca i en general està sent molt exponencial els últims mesos."

Amb tot, l'augment es concentra, sobretot, en els híbrids, mentre que en els 100% elèctrics l'increment és més lent, representen encara només un 2% del mercat. Això contrasta amb altres països com Alemanya o França, on estan pujant més.

Pel president de la patronal de l'automoció de Catalunya, Fecavem, Jaume Roura, "en l'elèctric ens trobem amb tres punts claus que costen de superar. Primer, l'autonomia. Segon, la recàrrega i la lentitud de la recàrrega. I tercer, el preu de compra".

Un dels secrets per al creixement del cotxe elèctric en aquests països és que s'ha invertit més en punts de recàrrega públics. Per a Roura, "primer han creat infraestructura per recarregar i després han apostat per la reconversió d'aquest vehicle de mobilitat a l'electrificació".

Les administracions confien que les ajudes públiques del nou pla Moves III, de fins a 7.000 euros, que es començarà a aplicar aquest juliol siguin prou incentiu per vèncer les reticències que encara hi ha entre els compradors.

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut