Trànsit instal·larà més radars per controlar la velocitat a les carreteres catalanes
El Servei Català de Trànsit instal·larà més radars per controlar la velocitat, després que el nombre de víctimes mortals a les carreteres l'any 2002 ha augmentat un 1% respecte de l'any anterior. L'objectiu, en començar l'any, era reduir la sinistralitat, però el descens ha estat només d'un 2% i a més a més ha crescut el nombre de víctimes mortals. L'excés de velocitat dels vehicles accidentats, el fet que anessin habitualment al màxim d'ocupació i que encara hi hagi un ús insuficient del cinturó de seguretat són fets que han comportat que la mortalitat augmenti.
Estadísticament, al 2002 el nombre d'accidents mortals va baixar un 2% respecte a l'any anterior, però, en canvi, hi ha hagut més morts, un 1% més. Bona part d'aquestes víctimes circulaven per carreteres de la demarcació de Barcelona, on hi ha més moviment de trànsit. A la de Girona van morir 129 persones. A Lleida, els accidents i els morts arriben gairebé al centenar i, a les comarques de Tarragona, el superen amb 112 morts. En total, 555 persones van perdre la vida a les carreteres.
Durant el 2002 s'han posat més de vuit mil multes per haver superat en més del 50% el límit de velocitat. Amb casos flagrants, com el d'un home de l'Hospitalet que ha estat enxampat 26 vegades circulant a 130 allà on ho havia de fer a 80. Amb la normativa a la mà, a aquestes persones se les pot multar amb 600 euros i retirar-los el carnet temporalment. A la tercera infracció se'ls pot retirar el permís per sempre. El problema és que hi ha conductors disposats a continuar sortint amb cotxe igualment, perquè el màxim que els pot passar és que els tornin a multar.
Mentre les reformes legals no arriben, el Servei Català ha previst augmentar la instal·lació de radars per ampliar la detecció d'infraccions.