Barcelona

Tip d'haver-te de fer el tàper i no trobar bon company de pis? Internet t'ajuda

Aplicacions per facilitar-te la vida, al 4YFN, en el marc del Mobile World Congress

Irene Vaqué/Marta CarnicéActualitzat

N'estàs tip d'haver-te de fer el tàper cada dia? T'atreviries a preparar la carmanyola per als teus companys de feina, de classe o del gimnàs? Això és el que planteja Cocooking, una empresa emergent que ha buscat una solució per a tots aquells que troben feixuc haver-se de preparar el menjar cada dia per anar a la feina o no volen menjar sols. I, de pas, conèixer gent nova.

Es tracta de proposar, a través d'internet, un àpat a una comunitat, cuinar a casa tantes racions com hagin sol·licitat i menjar-s'ho a l'oficina amb els col·legues. El cofundador Albert Argilés destaca l'estalvi de temps que suposa:

"Jo cuino un dia per a tu i un altre dia cuines tu per a mi. És optimització del temps: cuinant un sol cop puc menjar més vegades, tantes vegades com plats serveixi."

La clau és la quinoa

 

Tot va néixer a partir de la quinoa. Un dia, Albert Argilés va veure un documental sobre les propietats d'aquest aliment i l'endemà una companya del coworking en portava per dinar. Ell va tenir moltes ganes de menjar-ne un plat sencer i se li va acudir aquest projecte d'economia col·laborativa:

"Què puc fer perquè aquesta noia cuini un dia per a mi? Vaig pensar que si un dia cuinava per a ella, ho acceptaria, i de seguida vaig entendre la potencialitat d'aquest projecte.

 

♦30 minuts sobre economia col·laborativa: la gent és el negoci♦

 

El projecte ha anat creixent i ara ja compta amb 150 usuaris actius de quatre empreses que s'organitzen a través de grups de Facebook a l'espera d'arribar a més públic amb la imminent sortida de l'aplicació per a mòbil.

"El primer dia s'hi va apuntar un noi i al cap d'un mes ja érem deu. Vam fer un grup de Facebook amb aquests deu que en van convidar trenta més."

Per organitzar-se, han creat una moneda que equival a un plat:

"La gent, en un principi, s'estava endeutant. Necessitàvem una manera de validar aquest intercanvi i vam crear les monedes de cocooking, els xefs coins. Cada moneda equival a un plat, quan jo cuino per a tu rebo una moneda i si cuino per a tres la podré fer servir per menjar tres vegades més."

 

Busques el company de pis ideal?

Un altre projecte que busca posar en contacte persones és Badi. És una plataforma per trobar company de pis que, com a fet diferencial, a més de descriure l'habitació se centra en el perfil de les persones, amb dades com l'edat, la situació laboral i els gustos. Ho remarca el responsable de màrqueting de l'empresa, Ignasi Giralt.

"El que ens fa diferent és que a banda de veure la descripció i fotos de l'habitació, podem veure el perfil de la persona que ha pujat aquesta habitació."

 

 

Un cop feta la cerca, estarà en mans de qui lloga determinar amb quins perfils encaixa i escollir els candidats, amb qui podrà conversar per xat per acabar de decidir-se.

"Un cop has trobat habitació i el perfil que encaixa amb tu pots enviar-li una sol·licitud. És la persona que lloga la que té la possibilitat d'acceptar o rebutjar aquests perfils i un cop ha acceptat pot parlar amb ells a través de l'aplicació."

Amb aquesta aplicació, es vol acabar amb l'allau de missatges que es poden rebre quan busques company de pis i les interminables entrevistes per trobar inquilí, ja que potser, de vegades, s'acaba triant per eliminació i no per afinitat.

En contra del que es pugui pensar, el perfil d'usuari de Badi ronda la trentena i el 70% treballa:

"La mitjana d'edat dels nostres usuaris és de 30 anys. Ens allunyem dels paradigmes que són únicament per a estudiants universitaris."

Actualment ja tenen més de 60.000 usuaris actius a tot l'estat i preveuen obrir-se a Europa a aquest any.

La comunitat t'ajuda a decidir

Els indecisos també tenen la seva aplicació mòbil. Qui no ha dubtat mai quina roba posar-se per a un sopar o si comprar-se uns pantalons o uns altres? Pensant en ells s'ha creat Yumehub, una app en què la comunitat t'ajuda a decidir-te. Així ho explica el seu director de tecnologia, Jordi Mur:

"La gent puja les seves indecisions a l'hora de comprar o de triar model per anar a sopar, i la comunitat d'usuaris t'ajuda votant m'agrada, no m'agrada o m'agrada molt."

La comunitat et dóna el feedback gratis, però també hi ha la possibilitat que sigui una estilista o bloguera especialitzada qui doni la seva opinió.

A més, l'aplicació també pot recopilar informació molt preuada per les grans companyies: quines serien les peces de roba, per exemple, amb què conjunten els pantalons de la meva marca? Mur ho ha resumit breument en una trobada amb mitjans i cronòmetre en mà al 4 Years From Now en el marc del Mobile World Congress.

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut