La companyia calcula que Taylor Swift hauria de fer 900 concerts per cobrir la demanda
La companyia calcula que Taylor Swift hauria de fer 900 concerts per cobrir la demanda (Reuters)

Taylor Swift col·lapsa Ticketmaster: hauria de fer 900 concerts per atendre la demanda

Ticketmaster ha anunciat que suspèn la venda d'entrades per a la gira de la cantant per l'allau de peticions que col·lapsen la seva web

Fa dues setmanes feia història monopolitzant tot el top 10 de Billboard. Fa una setmana triomfava als Premis MTV Europe. I ara col·lapsa Ticketmaster. El mes de novembre de Taylor Swift està batent tots els rècords.

El portal, un dels principals de venda d'entrades del món, ha hagut de suspendre l'oferta per seguir els concerts de l'Eras Tour de la cantant. Aquest dimarts, els fans els van col·lapsar la web i ara, dos dies, després, la companyia anuncia que no pot més.


I això que Ticketmaster ja havia pres mesures per evitar els problemes. Abans de començar a vendre les entrades va habilitar una pàgina on els fans s'havien de registrar per evitar les compres automàtiques. Prop de 3,5 milions de persones es van registrar, una xifra que ha batut el rècord de la companyia.

La febre per veure l'estrella és tan gran que Swift va haver pràcticament de duplicar els concerts programats. De 27 van passar a 52.

En el moment de comprar les entrades, Ticketmaster diu que va tenir 3.500 milions de sol·licituds, un trànsit web sense precedents, quatre vegades més gran que el màxim registrat fins ara. Part d'aquestes sol·licituds són de programes robot que intenten comprar entrades per després fer-ne negoci.


Hauria de fer 900 concerts

El portal fins i tot ha de fer un càlcul del que caldria per satisfer tot el nombre de sol·licituds. 

Tenint en compte el volum del trànsit registrat, Taylor Swift hauria de fer més de 900 concerts en estadis per satisfer tots els fans.

Si els posem un darrere l'altre, són un concert cada nit durant els pròxims dos anys i mig, sempre segons l'empresa.


El problema de ser un monopoli

Ticketmaster ha explicat el fenomen com un èxit de la cantant, però també hi ha qui veu un problema de monopoli. D'ençà que es va fusionar amb Live Nation, s'ha convertit en un gegant mundial.

Això preocupa fins i tot als polítics nord-americans. La presidenta del subcomitè de polítiques de competència del Senat dels Estats Units, Amy Klobuchar, ha enviat una carta oberta al director executiu de l'empresa, Michael Rapino, en què diu que abusen d'una posició dominant del mercat.

En el text, la senadora carrega contra les taxes "abusives" i acusa el portal de no invertir ni innovar per donar un millor servei als usuaris.

La congressista Alexandra Ocasio-Cortez va piular a la xarxa: "Recordem que Ticketmaster és un monopoli."



L'èxit de "Midnights"

L'últim àlbum de Taylor Swift és "Midnights", que va sortir a la venda el mes passat. 

El llançament també va sorprendre Spotify. Que va quedar col·lapsat durant hores. El disc es va acabar convertint en el més reproduït en la història d'aquesta plataforma, les primeres 24 hores.

"Anti-Hero" és la cançó més escoltada d'aquest disc:

ARXIVAT A:
InternetMúsica
Anar al contingut