Barcelona

Sants estrena el primer jardí elevat de Barcelona sobre les vies del tren

RedaccióActualitzat

Barcelona ha estrenat aquest dissabte un jardí diferent de tots els altres: un jardí elevat entre la plaça de Sants i el carrer Riera Blanca. En alguns llocs, a 12 metres d'altura. És l'enjardinament del calaix gegantí de formigó que cobreix les vies del tren a Sants.

 

Després d'anys de reivindicacions dels veïns, l'arribada de l'AVE el 2008 va donar l'oportunitat a l'Ajuntament de cobrir el corredor ferroviari que travessava els barris de Sants i de la Bordeta. No era la solució que volien els veïns, que demanaven el soterrament de les vies, però es va optar per la cobertura per poder crear un nou pulmó verd a la ciutat.

Els treballs d'aquesta fase d'urbanització han durat 23 mesos i han costat més de 22 milions d'euros. Després d'un procés participatiu, el nou espai ja té nom: "Jardins de la Rambla de Sants".

Aquest és l'efecte de l'abans i el després de les obres:

A la plaça de Sants s'hi ha construït un umbracle, un espai semicobert d'ús polivalent que és la porta d'entrada als jardins. La coberta fa 800 metres de llarg i s'hi poden trobar espais de descans, àrees de jocs infantils i de fitness, una petita biblioteca, i múltiples rampes d'accés.

 

També hi ha escales mecàniques, però no encara a tots els punts. I, sobretot, molta vegetació: s'hi ha plantat 162 arbres, 665 metres lineals de plantes enfiladisses i unes 85.000 unitats de plantes entapissades i arbustives. Hi predominen tipuanes, sòfores i sapindes de la Xina.

 

S'hi ha fet una senyalització pedagògica de les espècies del jardí. A la part final del passeig, quan s'arriba a l'Hospitalet de Llobregat, s'hi ha fet un "jardí didàctic", on es pot trobar una selecció de plantes pròpies del pla de Barcelona de mitjans del segle XVIII que actualment han desaparegut a causa de la urbanització de la ciutat.

A l'altra punta de la Plaça de Sants, el passeig acaba amb un mirador sobre les vies. És un tall amb voluntat de continuïtat, quan algun dia els municipis del Baix Llobregat puguin finançar la seva prolongació a través de l'Hospitalet i fins a Cornellà.  

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut