"Salvados por la campana", una altra sèrie que torna amb protagonistes originals

La versió moderna de la coneguda sèrie dels 80 i 90 s'oferirà a la nova plataforma de "streaming" d'NBC i s'afegeix a la llista de produccions que tornen a la pantalla
"Salvados por la campana", una altra sèrie que torna amb protagonistes originals
Nova York

"Salvados por la campana", una altra sèrie que torna amb protagonistes originals

La versió moderna de la coneguda sèrie dels 80 i 90 s'oferirà a la nova plataforma de "streaming" d'NBC i s'afegeix a la llista de produccions que tornen a la pantalla
Irene Vaqué Reig Actualitzat
TEMA:
Sèries
Imatge de la sèrie "Salvados por la campana" (@nbc)

Imatge de la sèrie "Salvados por la campana" (@nbc)

Tot torna. Després del remake de "Sensación de vivir", amb pràcticament tot el repartiment original, als Estats Units es prepara ara el retorn d'una sèrie mítica dels 90 (i 80), "Salvados por la campana".

El "remake" és una de les apostes de la plataforma de "streaming" que NBC llançarà l'any que, a l'abril, i que es dirà Peacock ("Paó"), en referència al logotip de coloraines de la cadena.

Les peripècies de Zack Morris, Kelly Kapowski, Jessie Spano i A.C. Slater, entre altres, tornaran a la pantalla amb alguns actors de la producció original, com Elizabeth Berkley i Mario Lopez. No es descarta que encara se n'hi puguin afegir més.
 

La nova plataforma també oferirà noves versions de "Galáctica, estrella de combate", un clàssic de la ciència-ficció que es va emetre per primera vegada el 1978 i que ja va tornar al 2004, i de "Punky Brewster", comèdia dels anys 80 que viurà una nova etapa amb la mateixa actriu protagonista, Soleil Moon Frye. Ja es va ficar en el paper com a nena i adolescent i ara tornarà com a mare soltera.

A més, els espectadors podran recuperar els capítols de produccions pesants de la televisió americana de finals del segle passat, com "Cheers", "Will & Grace", "Frasier" o "Matrimonio con hijos".
 

El triomf de les sèries del passat

Les sèries que van triomfar fa anys s'han convertit en insígnies de les plataformes de vídeo sota demanda.

Netflix, amb prop 160 milions milions d'abonats a tot el món, va produir 140 programes nous el 2018. Segons l'empresa Nielsen, la sèrie més vista va ser la versió americana de "The Office", l'últim episodi de la qual datava de feia sis anys. I, en segon lloc, "Friends", la mítica "sitcom" dels anys 90 i 2000.

Després d'haver perdut els drets de les dues sèries esmentades, la plataforma ha adquirit els d'una altra comèdia de culte, "Sienfield", que fins al 2021 tindrà Hulu.

Netflix és present en més de 190 països (Jade87/Pixabay)

Cada empresa fa una aposta particular. WarnerMedia ha triat un dels èxits recents i ha comprat per cinc anys l'emissió de "The Big Bang Theory" a la futura plataforma HBO Max, que llançarà la primavera que ve.

Els moviments es van coneixent en plena emergència de les plataformes de vídeo en línia. D'aquí a unes setmanes es llançarà AppleTV+ i després arribarà Disney+.

La pugna per les sèries es comença a assemblar a "Joc de trons". Tothom es vol assegurar subscriptors mentre s'acosta una previsible guerra de preus per guanyar usuaris i s'infla una mica més la bombolla de les plataformes.
 

 

ARXIVAT A:
Televisió Sèries Estats Units