Apple fitxa Spielberg i J. J. Abrams per fer la competència a Netflix i Movistar Plus
Steven Spielberg presenta la sèrie que està dirigint i que formarà part d'Apple TV+
Califòrnia

Apple fitxa Spielberg i J. J. Abrams per fer la competència a Netflix i Movistar Plus

Apple TV+ i Apple TV Channels es presenten juntament amb Apple Arcade, Apple News+ i Apple Card

Xevi MiróActualitzat

Apple vol fer l'assalt definitiu al menjador de casa. Però no diu quant costarà als usuaris. L'empresa que dirigeix Tim Cook va presentar a l'auditori Steve Jobs a Califòrnia una bona pila de productes nous entre els que destaquen l'Apple TV Channels i l'Apple TV+, les dues plataformes que farà servir Apple per colonitzar els nostres televisors.

 



Continguts propis a Apple TV+

El llançament més llampant és Apple TV+, una plataforma similar a Netflix i HBO, on Apple estrenarà els seus continguts. Per a la presentació van portar els fitxatges creatius més sonats, tots ells amb la seva sèrie pròpia: J. J. Abrams, creador de Lost, el director Steven Spielberg, Jason Momoa (de "Joc de Trons") i Jennifer Aniston, que treballarà amb Reese Witherspoon. Oprah Winfrey també estrenarà un parell de documentals a la nova plataforma.

Apple TV+ s'estrenarà a 100 països alhora però no arribarà fins a la tardor. Apple tampoc ha dit si l'estrena de cada una de les sèries es farà de cop -com fa Netflix normalment- o bé s'estrenarà un capítol per setmana -com es fa a molts canals de televisió-. El que sí que se sap és que serà una plataforma sense publicitat i que permetrà veure els continguts en streaming o amb descàrrega.


Televisió de pagament sense Netflix

L'altra part del pla televisiu d'Apple és el que han anomenat Apple TV Channels. S'estrenarà també a 100 països alhora i arribarà abans, al mes de maig. Apple TV Channels és una aplicació que permetrà accedir a diferents plataformes de subscripció de televisió: HBO, Epix (propietat Metro Goldwyn Mayer) Showtime i Starz. També permetrà fer streaming dels continguts d'Amazon Prime, Hulu, Comedy Central i Mubi. Tot això als Estats Units. Pel que fa a Europa, encara no han entrat en detalls. També quedaran integrades a la plataforma les compres que l'usuari faci a l'iTunes Store.

D'aquesta manera, Apple TV Channels vol ser el centre de totes les plataformes de pagament, de tal manera que l'usuari no necessiti saber on pot trobar una sèrie determinada i podrà fer recomanacions sense tenir en compte aquest origen. Amb tot, Netflix ja ha dit que no formarà part d'Apple TV Channels i això fa que la plataforma neixi coixa. Disney està a punt d'estrenar el seu servei de subscripció i -de moment- tampoc sembla que quedi inclosa dins d'Apple TV Channels.

La suma d'aquests dos serveis -Apple TV Channels i Apple TV+- també farà la competència a Movistar Plus, que ofereix continguts propis i aliens als seus subscriptors.

La ubiqüitat d'Apple TV Channels

Tampoc s'ha dit quina serà la tarifa d'aquest servei, que ha d'incloure el preu de la subscripció dels serveis que l'usuari triï que s'oferiran per separat, com pot ser Amazon Prime o HBO.

Apple TV Channels es podrà instal·lar als nous televisors intel·ligents de Samsung, LG i Sony. També es podrà instal·lar a l'Apple TV, el receptor multimèdia que es ven des de fa més de deu anys.

D'aquesta manera, Apple entra de ple al món dels serveis i va deixant que la venda de màquines com són els mòbils iPhones o els Macs, els seus ordinadors personals, quedi en un segon pla. Precisament, a la mateixa presentació, Apple també ha explicat com és el seu servei de suscripció de notícies, de videojocs i la seva targeta de crèdit, Apple Card.

 


Tarifa plana per les notícies que no arriba a Espanya

Apple News+ és una repensada al seu servei agregador de notícies, una plataforma que permet consultar diverses publicacions en un sol lloc. Aquest servei, tal com també passa amb el seu competidor de Google, no està disponible a l'estat espanyol. Als Estats Units i el Canadà s'estrenarà el primer d'abril.

 

També ha rebut crítiques perquè, tot i tenir més de 300 mitjans, no inclou continguts de The New York Times ni de The Washingon Post, els dos diaris més importants del país. Amb tot, per 9,99 dòlars, els seus usuaris podran consultar revistes i diaris com The Wall Street Journal, Los Angeles Times, Rolling Stone, Vanity Fair, Time, Wired o National Geographic. De la mateixa manera que amb l'Apple TV Channels, hi haurà un equip humà que farà una tria personalitzada dels articles que poden oferir als usuaris segons el seu historial.


Els videojocs

El gegant de Cupertino ha deixat per a l'octubre l'estrena d'Apple Arcade, una plataforma que permetrà centenars de videojocs amb una tarifa plana. A través dels iPhones, iPads, els ordinadors Apple o l'Apple TV i una subscripció mensual, els usuaris podran jugar als jocs que s'hagin descarregat sense haver d'utilitzar les dades d'internet. Aquesta plataforma es posarà en funcionament a l'octubre i en aquest cas sí que s'estrenarà a més de 100 països alhora, Espanya entre ells. En aquest cas, tampoc han dit què costarà a cada usuari.


Pagaments amb targeta Apple

Apple Card és potser el llançament més sorprenent dels presentats. Es tracta d'una targeta de crèdit que es podrà demanar amb el telèfon i que s'activarà de manera immediata. Aquesta targeta es posarà en funcionament aquest estiu als Estats Units i s'anirà estenent per tot el món durant el 2019. No se sap quan arribarà a Espanya.

La targeta funcionarà amb la infraestructura de MasterCard i amb el suport bancari de Golman Sachs. Serà alhora física i virtual, quedarà integrada al telèfon i permetrà fer un seguiment de les despeses i del seu origen tal com ja fan alguns bancs i aplicacions de gestió de finances personals. Apple diu que no cobrarà comissions pel manteniment de la targeta però tampoc ha dit quins seran els interessos que cobraran pel crèdit.

ARXIVAT A:
TecnologiaApple
Anar al contingut