Taller del metro a l'estació de Vall d'Hebron, on agafen mostres dels filtres d'aire per veure si hi ha amiant o no (ACN)
Taller del metro a l'estació de Vall d'Hebron, on agafen mostres dels filtres d'aire per veure si hi ha amiant o no (ACN)
Barcelona

Primer treballador en actiu de TMB malalt per possible exposició a l'amiant

Fins ara hi ha confirmats tres casos de malaltia de treballadors jubilats i un quart que estudien els especialistes

RedaccióActualitzat

TMB ha reconegut per primera vegada que un treballador en actiu està malalt per una possible exposició a l'amiant, mentre treballava. Es tracta d'un home de l'àrea de manteniment que ja estava de baixa a la feina i en observació. 

L'empresa ha precisat que això significa que el cas es tractarà com a malaltia professional, però ha afegit que "no vol dir que la causa certa de la malaltia sigui l'amiant". 
 

A més d'aquesta persona també han detectat un nou cas d'afectació pulmonar per possible exposició a aquestes fibres, i amb aquest ja són 27 els treballadors en actiu als quals faran un control periòdic més freqüent. Transports Metropolitans de Barcelona, en un comunicat, ha remarcat que en cap cas es tracta d'una malaltia greu: 

"Cap d'aquests casos es pot considerar una patologia greu i no ha requerit tractament mèdic, només s'ha recomanat un control diari més freqüent dins el programa de vigilància."

Del personal jubilat en seguiment, un total de 46 persones, n'hi ha tres de malaltes i hi ha un quart cas que està en estudi

Segons les dades de TMB, a prinicipis de juliol, dels 1.064 treballadors convocats a visita mèdica ja havien anat a la cita 976.
 

"Eliminar o confinar" l'amiant en tres anys

Un operari extreu els filtres d'aire d'un comboi del metro (ACN) 

Transports Metropolitans de Barcelona ha recordat que les proves ambientals que s'han fet fins ara a la xarxa de metro "han donat resultats negatius" i "s'estan reforçant" amb més recollides de mostres "amb les metodologies més exigents". 

El pla per retirar l'amiant del metro preveu la compra de 42 trens nous, que substituiran els més antics de les línies 1 i 3. En aquests combois, diu TMB, s'hi ha detectat "pintura amb contingut d'amiant". Amb un seguit de mesures, es preveu "eliminar o confinar" tot l'amiant del metro en tres anys.
 

 

ARXIVAT A:
Amiant
Anar al contingut