Òpera de Los Angeles: les acusacions d'assetjament contra Plácido Domingo són creïbles
Plácido Domingo va renunciar fa uns mesos a continuar dirigint l'Òpera de Los Angeles (Reuters/Shannon Stapleton)

Les acusacions d'assetjament contra Plácido Domingo, creïbles per l'Òpera de Los Angeles

Una desena de dones acusen el tenor, que va dirigir aquest auditori, de conducta "inapropiada", que, en alguns casos, va ser "traumàtica"

RedaccióActualitzat

Les acusacions d'assetjament sexual contra Plácido Domingo són "creïbles", segons les conclusions de la investigació que ha fet l'Òpera de Los Angeles (LA Opera). L'auditori que el tenor espanyol va dirigir entre el 2003 i l'octubre passat ha acabat aquest dimarts una investigació interna que s'ha allargat durant mesos, i que dona credibilitat a diverses acusacions formulades per les dones afectades.

Investigadors independents del despatx d'advocats Gibson Dunn han entrevistat una quarantena de persones, entre elles dues suposades víctimes. I han constatat que una desena de dones han qualificat la conducta del tenor d'"inapropiada", des del seu nomenament com a assessor artístic el 1986 fins a la seva renúncia com a director general el 2019.

L'informe de l'Òpera de Los Angeles diu que algunes de les dones no s'havien sentit "incòmodes" davant del comportament de Plácido Domingo però n'hi ha d'altres que arriben a dir que van viure la relació amb el cantant com "un trauma significatiu."


Domingo, "sincer" però "mancat de consciència", segons els advocats

Els advocats que van participar en la investigació assenyalen que Domingo va ser "sincer en les seves negacions" però alhora remarquen que algunes d'aquestes declaracions van ser "menys creïbles o mancades de consciència."
 

Òpera de Los Angeles: les acusacions d'assetjament contra Plácido Domingo són creïbles
Les explicacions de Plácido Domingo no van convèncer els advocats (Reuters/Shannon Stapleton)


L'equip legal va basar la investigació en les cartes enviades als empleats i extreballadors de l'Òpera de Los Angeles i les informacions periodístiques sobre el cas, i va crear una adreça de correu perquè qualsevol persona contactés amb els advocats per explicar el seu testimoni.

En total, els lletrats van entrevistar 44 persones, entre les quals hi havia acusadors, responsables de direcció i membres de la junta directiva. Van reunir prop de mig milió de documents i van revisar-ne milers de relacionats amb les al·legacions.

A l'informe es diu que "Gibson Dunn va detectar que els protocols de comunicació de LA Opera sobre l'assetjament sexual eren insuficientment consistents i, alguns cops, deficients". I afegeix: "LA Opera va abordar la qüestió de manera reactiva fins al 2018, quan l'organització va començar a abordar el problema de forma més proactiva."

L'artista madrileny, de 79 anys, va dimitir a la tardor del seu càrrec en aquest auditori nord-americà, i no va ser fins fa uns dies que va emetre un comunicat admetent els fets i demanant perdó "pel dolor causat" a totes les dones que el van acusar. Acceptava "tota la responsabilitat" de les seves accions, després de "diversos mesos" de reflexió.

 

 

ARXIVAT A:
CulturaAssetjament sexual Estats Units
Anar al contingut