Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

L'edició en català creix amb el rellançament de segells històrics i editorials noves

El sector editorial en català viu un bon moment, amb augment de vendes i de lectors. Ara, a més, l'oferta s'amplia amb el naixement de noves editorials i el rellançament de segells de referència, com ara La Magrana o Navona

Virgínia Martí/Laura Almar
TEMA:
Literatura

L'edició en català viu un moment dolç. En plena pandèmia, la literatura en català ha aconseguit atreure més lectors, una tendència que es veu reflectida en dades: un de cada tres llibres que es van vendre a Catalunya el primer semestre del 2021 eren en català, quan abans només ho eren un de cada quatre. La bona salut del sector es va demostrar de nou a la Setmana del Llibre en Català del passat setembre, que va assolir xifres de vendes prepandèmia.

I això es tradueix en noves iniciatives dins el sector: editorials que comencen i d'altres històriques que es reinventen.

És el cas de La Magrana. El seu editor Joan Riambau fa un any que s'ha fet càrrec dels segells en català d'aquest gegant editorial que és Penguin Random House i ara afronta el rellançament d'aquest segell històric que va descobrir autors com Jesús Moncada, Joan-Lluís Lluís i Maria Barbal o, més tard, Marta Rojals.

Volen llançar 15 novetats l'any i una vintena de reedicions de clàssics del seu catàleg, que consolidaran Penguin a la segona posició del mercat de llibres en català i tornaran a posar La Magrana al mapa del sector.

"Volem tornar a ser un segell de referència en la narrativa catalana, un segell que tingui les portes obertes a nous autors catalans i grans veus consolidades de la narrativa catalana. Creiem que és un gran moment de la literatura catalana... És un moment molt ric."


Entre les noves veus catalanes que s'incorporen al catàleg hi ha Cinta Farnós. L'escriptora ebrenca ha celebrat a Twitter també l'impuls a l'editorial i la publicació de la seva novel·la.


Ernest Folch, a Navona

Ernest Folch torna a fer d'editor, ofici que porta a la sang, després de comprar l'editorial Navona, juntament amb Jaume Roures i Tatxo Benet. Aspira a fer-se un lloc amb una editorial que, malgrat el seu prestigi, estava en concurs de creditors. Ara acaba de rebre les proves d'impremta de "La llibretera de París", primer llibre de la nova etapa de l'editorial.

"No ha estat començar de zero sinó que ha estat agafar la bona feina de Navona i potenciar-la recuperant clàssics com Saramago, apostant per aquesta Llibretera de París que és una novel·la deliciosa que ens hem enamorat i també noves veus com la de Marta Buchaca."

Arrenquen amb 50 títols només aquest primer any, que arribaran a un mercat en plena ebullició en què moltes editorials, grans i petites, s'estan ressituant.  

Neix La Segona Perifèria

I entre les noves editorials que sorgeixen, hi ha La Segona Perifèria. Després de 20 anys al sector, Miquel Adam ha decidit crear la seva pròpia, amb noves veus, com Leticia Asenjo, i autors estrangers, com Daniele Mencarelli, Carlo Maria Cipolla o Edgar Kéret. Pensa que en una editorial petita com la seva rebran l'atenció que mereixen.

"Al capdavall, promoure un autor o autora es fa a base d'insistir i posar-li tota la il·lusió, que potser quan estàs en una editorial més gran no tens temps."

 

 

 

ARXIVAT A:
LiteraturaCatalà
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut