Barcelona

L'AVE de la Sagrera, que encara està per acabar, sis vegades més car del previst

Les obres de l'AVE de la Sagrera es van reprendre fa un any després d'estar quatre anys paralitzades

Lluís PujolActualitzat

Les obres de l'estació del tren d'alta velocitat a la Sagrera es van inaugurar oficialment l'any 2010. Els primers terminis per acabar-les eren de quatre o cinc anys, però nou anys després només se n'ha executat una tercera part.

El cost s'ha multiplicat per sis i, tot i que el pressupost inicial era de 335 milions d'euros, el desembre del 2016, el Tribunal de Comptes va augmentar aquesta xifra als 2.167 milions.

 

 

El motiu d'aquest sobrecost d'un 546% és que s'han modificat els projectes inicials i, en un principi, ni tan sols es contemplaven despeses de finançament bancari. Els convenis firmats preveien que les obres es paguessin amb diners de les administracions i amb ingressos provinents d'unes plusvàlues dels terrenys que la crisi es va encarregar d'esvair.

Els problemes de finançament fan que la situació no hagi canviat gaire des del 2016. A la Sagrera, els treballs es van reprendre fa un any després de quatre paralitzats per les irregularitats detectades per la Fiscalia Anticorrupció en la concentració de les obres.

El cas de la Sagrera no és l'únic: en total, les obres de l'AVE en 13 ciutats espanyoles han estat més cares del que es preveia, fins arribar a un sobrecost total de més de 7.600 milions.

ARXIVAT A:
Infraestructures
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut