Barcelona

La T-Usual i la T-Jove dupliquen vendes, però la T-Casual és la que es ven més

Segons el primer balanç de les vendes dels títols del transport públic de Barcelona, la T-Casual, que substitueix la T-10, s'ha venut un 25% menys, però continua sent la més utilitzada

RedaccióActualitzat

Primer balanç de les vendes dels nous títols del transport públic de Barcelona.

La T-Usual i la T-Jove, que han baixat de preu, han duplicat les vendes respecte als títols equivalents de l'any passat.

En canvi, la T-Casual, que ha substituït la T-10 -i que és la que ha generat més polèmica per l'augment de preu i perquè no es pot compartir- s'ha venut un 25% menys. Però, tot i disminuir la xifra de vendes en un 25%, continua sent la més venuda.

 

 

Justament, l'entrada en vigor d'aquest nou sistema tarifari ha fet augmentar encara més l'aglomeració d'usuaris davant dels punts d'atenció de TMB des de principis d'any.

Que hi hagi cues és un fet habitual per aquestes dates, per la renovació de títols i perquè per a l'expedició dels abonaments socials o de família nombrosa cal acreditar-se presencialment. Però aquest any s'hi afegeix l'entrada en servei dels nous títols de transport i els canvis en els noms de les targetes, que han generat molts dubtes entre els usuaris.

Aquest divendres, a l'estació d'Universitat hi havia un temps d'espera molt llarg: d'entre 45 minuts i una hora i quart.

TMB informa els usuaris que els bitllets també es poden tramitar a les estacions de Renfe, Ferrocarrils de la Generalitat i estacions d'autobusos.

La polèmica de la T-casual

La T-Casual, la targeta de transports de 10 viatges que substitueix la T-10, serà multipersonal fins al 29 de febrer. Transports Metropolitans de Barcelona al·lega "motius tècnics" pel fet que, fins a aquesta data, seran vàlids els títols de transports del 2019 i coexistiran la T-10 i la T-Casual.

A partir de l'1 de març la T-Casual passarà a ser un bitllet unipersonal, la qual cosa implica que no es podrà validar diverses vegades seguides, com sí que es podia fer amb la T-10.

La primera crítica que va rebre la T-Casual era per això, precisament, pel fet que no es pogués validar diverses vegades seguides. Afectava sobretot les famílies que venien a Barcelona a passar un dia i utilitzaven una sola targeta per a tots.

Després de les queixes de les famílies, es va crear la T-Familiar. Aquesta nova targeta té 8 viatges multipersonals, costa 10 euros i és vàlida durant un període de 30 dies des de la seva primera validació.

Finalment, doncs, la pujada de preu de la T-Casual respecte a la T-10 penalitza els que utilitzen poc el transport públic, però també els que només utilitzen el metro o l'autobús per desplaçar-se per Barcelona, però que ho combinen amb anar a peu o amb bicicleta.

Ampliació del Bicing

Justament per a aquests usuaris, l'Ajuntament de Barcelona ha anunciat aquest dissabte l'ampliació del Bicing. Es posaran 97 estacions noves a tota la ciutat i el servei arribarà a 11 barris que fins ara no el tenien. L'increment més important es farà als districtes d'Horta-Guinardó, Nou Barris, Sants-Montjuïc, Sant Martí i Gràcia.

La implantació es farà de manera progressiva durant els primers mesos de l'any. Així, quan acabi aquest procés, Barcelona tindrà 519 estacions i 7.000 bicicletes, de les quals 2.000 seran elèctriques.

ARXIVAT A:
Transport públic
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut