Els títols de l'AMT es mantenen iguals (Ajuntament de Barcelona/Paola de Grenet)

Es congelen les tarifes del transport públic i s'eliminaran alguns peatges el 2021

Al setembre acaben algunes concessions de les autopistes: l'AP-7 i l'AP-2, que depenen de l'Estat, i la C-32 i la C-33, de la Generalitat

RedaccióActualitzat

Els transports públics no pujaran de preu durant el 2021 ni a l'àrea metropolitana de Barcelona ni a cap de les capitals catalanes. Valdran igual metro, autobús i tramvia i també Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat mantenen igual els bitllets.

El transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona manté les mateixes tarifes i la mateixa oferta de títols durant l'any 2021, tot i la previsió de dèficit de 750 milions d'euros i una caiguda dràstica d'usuaris. Ho va anunciar l'Autoritat del Transport Metropolità pocs dies abans de Nadal. Això també vol dir que els títols de transport que s'hagin comprat durant el 2020 no caducaran fins al 31 de desembre del 2021.

Així, per a una zona, la T-Casual, que l'any passat va substituir la T-10, seguirà valent 11 euros amb 35 cèntims. La T-Usual, en comptes de la T-Mes, 40 euros.

  • T-Casual: 11,35 euros
  • T-Usual: 40 euros
  • T-Jove: 80 euros
  • T-Dia: 10,50 euros
  • T-Grup: 79,45 euros
  • T-Familiar: 10 euros

També es mantenen igual els preus dels abonaments del Bicing i la primera mitja hora de la bicicleta elèctrica i la mecànica.

El taxi passa per un moment complicat (Ajuntament de Barcelona/Vicente Zambrano González)


Taxi

També manté intactes les tarifes, en un any especialment difícil per al taxi, directament afectat per la gairebé desaparició del turisme i la caiguda de l'activitat econòmica. La baixada de bandera continua a 2,25 euros i tampoc hi ha canvis amb els suplements per als trajectes de l'aeroport (4,30 euros), amb origen a l'Estació Marítima del Moll Adossat (4,30 euros) o a l'Estació de Sants (2,50 euros), entre d'altres. 

Aquest 2021, el sector es proposa consolidar la tarifa a preu tancat que s'ofereix a través de diverses aplicacions mòbils.


Peatges més barats

Les autopistes que depenen de l'Estat baixen 0,08 cèntims, després de tres anys d'augments. El preu mitjà s'actualitza a través d'una fórmula de revisió que té en compte sobretot l'IPC mitjà entre l'octubre d'un any i el mateix mes del següent i l'evolució dels vehicles que hi passen.

A les autopistes que depenen de la Generalitat s'abaixarà el preu del peatge un 0,7% de mitjana, en consonància amb la davallada de l'IPC del mes d'octubre.

Peatge de l'autopista C-32 al Maresme, que s'eliminarà al setembre (ACN/Jordi Pujolar)


Peatges que s'eliminen

Però la gran novetat per a molts conductors arribarà l'1 de setembre, perquè acaben algunes concessions i deixaran de pagar els peatges a quatre autopistes: l'AP-7 i l'AP-2, que depenen de l'Estat, i la C-32 i la C-33, de la Generalitat.

Els peatges que desapareixeran al setembre són aquests:

  • AP-7 entre Tarragona i la Jonquera
  • AP-7 entre Montmeló i el Papiol
  • AP-2 entre el Vendrell i Saragossa 
  • C-32 entre Montgat i Blanes
  • C-33 entre Barcelona i Montmeló
ARXIVAT A:
MobilitatTransport públic
Anar al contingut