Avió de Vueling
Avió de Vueling

Els pilots de Vueling convoquen quatre dies de vaga per primer cop en deu anys

Els pilots se senten ignorats, abandonats i menyspreats per la companyia

Actualitzat

Vueling està a punt de viure la seva primera vaga de pilots. La majoria donen suport a les aturades de 24 hores convocades pels dies 25 i 26 d'abril, i 3 i 4 de maig.

Els pilots diuen que se senten ignorats, abandonats i menyspreats per la companyia. Tal com ha explicat el Sindicat de Pilots de Línies Aèries (Sepla), la vaga s'ha convocat pels "reiterats incompliments de Vueling tant d'articles del conveni col·lectiu de pilots com dels acords que regulen les bases a l'estranger".

Els pilots critiquen la política d'expansió de l'empresa, basada en la creació de noves bases a l'estranger. Sepla considera que créixer a partir d'aquestes bases "pot afectar els drets laborals i els llocs de treball dels pilots de Vueling".

 

 

El sindicat demana un augment del 30%

Sepla exigeix que l'aerolínia apugi els salaris dels pilots almenys un 30% i que la companyia garanteixi que se seguirà creixent a les bases a Espanya, per evitar la vaga.

 

Segons el cap sindical del Sepla-Vueling, Juan Manuel Redondo, els 1.150 pilots de l'aerolínia cobren entre un 35% i un 60% menys que els pilots de la competència en conceptes fixos i en un termini de 5 anys.

Vueling assegura que aposta per créixer a Espanya

L'empresa reafirma la seva aposta per créixer a Espanya. L'aerolínia, filial d'IAG, grup al qual pertany Iberia, assegura que aquest any ha incrementat la flota amb sis avions, quatre dels quals s'han basat a l'Aeroport de Barcelona, un a Bilbao i l'últim a Palma.

Asseguren, a més, que el creixement d'una companyia depèn de l'estratègia.

"El creixement d'una companyia no es pot veure determinat pel que demani un pilot, sinó en funció de l'estratègia de la companyia i del grup."

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut