Els pares també posen nota als fills a l'institut d'Alcanar

És una iniciativa dels professors d'educació física per millorar el rendiment dels alumnes

Víctor SorribesActualitzat

Està demostrat que la implicació de les famílies ajuda a la motivació i el rendiment acadèmic dels alumnes. Per fomentar-ho, a l'institut d'Alcanar, el Sòl-de-Riu, els professors d'Educació Física han demanat a les famílies dels alumnes de 1r i 2n d'ESO que participin en l'avaluació i que posin nota als seus fills.

Perquè en una classe d'educació física el professor pot puntuar els exercicis encomanats o el comportament dels alumnes, però algunes de les matèries impartides, com el seguiment d'hàbits saludables, només es poden avaluar, asseguren, fora del centre. Per això, els professors d'educació física han demanat a les famílies que avaluïn els seus fills.

Joan Ortí: "Realment podem veure si són competents quan surten fora de l'escola. Per això en aquestes activitats que fem d'heteroavaluació amb els pares, podem veure si això que hem fet a classe té un reflex dins el seu context social i en el dia a dia."

Josep Casanova: "Si la família de l'estudiant està implicada, l'èxit és més gran. En el nostre cas podem assegurar, per l'experiència que tenim, que l'èxit és total."

Reunió de professors i pares per avaluar els alumnes

Hi han participat un 30 per cent de les famílies dels alumnes de primer i segon d'ESO, que ja han fet una valoració amb els professors i n'estan molt satisfetes:

Teresa Balada: "La iniciativa és molt positiva perquè t'asseus amb el teu xiquet i fas com una autoavaluació d'ell mateix. Ell t'explica el que fa i tu li raones el que ell fa i arribes a un punt d'acord."

Imma José: "No costa molt, no és molt de temps i mos impliquem."

Xavier Rovira: "El fet que reflexionin on són i on volen arribar ja és un punt de motivació. Perquè moltes vegades creuen que ho fan tot bé."

Una alumna de l'institut Sòl-de-Rec, a la classe de gimnàstica

I així és com s'ho han pres els alumnes:

David Curto: "És una dinàmica diferent al que estem acostumats a classe i m'ha agradat que mons pares també participin d'aquesta activitat."

Blanca Matamoros: "M'ha motivat més a fer les coses del tot bé per poder treure la nota màxima."

Ian Bort: "De vegades m'he portat una mica millor de lo que normalment me porto."

Després dels bons resultats de la iniciativa, el pròxim repte és implicar-hi més famílies. A més, els professors que l'han impulsat creuen que es podria fer extensiva a altres assignatures i a qualsevol institut.

ARXIVAT A:
Educació
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut