S'estrena "La venjança dels Sith"

Els fans d'"Star Wars" preparen actes per a la setmana de l'estrena del tercer episodi de Lucas

Als Estats Units i Londres ja s'han començat a formar les primeres cues als cines davant l'estrena de "La venjança dels Sith" el pròxim 19 de maig. A Barcelona, segons ha explicat el president del Club de Fans Oficial a Espanya d'"Star Wars", Fernando Vázquez, els seguidors de "La guerra de les galàxies" celebraran actes per commemorar l'arribada de l'últim capítol de la saga galàctica creada per George Lucas. Sense anar més lluny, fans de tot Espanya celebren avui a Barcelona una festa prèvia a l'estrena.

Actualitzat
El dia de l'estrena, el cinema Cinesa Diagonal de Barcelona estarà literalment ocupat tot el dia per seguidors de la saga que, disfressats dels seus personatges favorits, protagonitzaran escenes a les portes del cinema. El cap de setmana de l'estrena, els seguidors es reuniran a Heron City, on intercanviaran objectes i opinions sobre la mítica sèrie creada per George Lucas, en el que han anomenat l'"Star Wars Weekend". Pel president del Club de Fans Oficial a Espanya d'"Star Wars", Fernando Vázquez, el tercer lliurament d'aquesta segona trilogia "s'acosta més a la trilogia clàssica, té una estètica més imperial i és més profunda i fosca". Segons Vázquez, aquest lliurament "és el més fosc dels sis" i s'emparenta a la perfecció amb les tres pel·lícules clàssiques de la saga. Malgrat que ha estat anunciada com l'últim lliurament de la sèrie, "no ho serà", segons Vázquez, perquè la saga continuarà "amb una sèrie de televisió". Tot i que el mateix Lucas ha dit que no hi haurà una altra trilogia o, almenys, que no la dirigirà ell, els seguidors no descarten que "en un futur llunyà es faci una tercera trilogia". "La venjança dels Sith", l'episodi amb el qual George Lucas tanca la segona trilogia de "La guerra de les galàxies", ja ha venut de manera anticipada unes 85.000 entrades a tot Espanya a una setmana de la seva estrena, segons han informat fonts de Cinesa. La pel·lícula uneix l'anterior trilogia creada pel cineasta -"La guerra de les galàxies", "L'Imperi contraataca" i "El retorn del Jedi"- amb els dos nous lliuraments de la saga: "L'amenaça fantasma" i "L'atac dels clons". A la resta del món, l'expectació és la mateixa i els cines de Los Angeles, Londres i algun cine de Califòrnia ja tenen cues de fans que volen els primers d'accedir a les sales el dia de l'estrena. I és que aquesta estrena posa fi a un fenomen de masses que Lucas ha arribat a convertir en cultura popular. Per aquesta pel·lícula, "La venjança dels Sith", el pressupost ha estat menor que en els altres episodis, però en canvi la xifra invertida en la campanya promocional és de 95 milions de dòlars. Als Estats Units els personatges de "La guerra de les galàxies" es troben fins a la sopa: Chewacca participa en un anunci de mòbils, Yoda en un de refrescs i Darth Vader en un de granissats. Pels encarregats de la promoció de la pel·lícula, això és molt normal ja que "són part de la nostra cultura i poden aparèixer en situacions reals". I l'èxit, sens dubte, l'aconsegueixen. Fins al moment, la saga de "La guerra de les galàxies" ha deixat 3.400 milions de dòlars a les taquilles però més de 9.000 en productes promocionals.
Anar al contingut