Educació prohibeix a un institut de Santa Coloma de Gramenet fer el curs semipresencial

Des que va començar el curs, els alumnes fan tres hores de classe al centre i tres des de casa

RedaccióActualitzat

Les restriccions per la Covid han obligat els centres educatius a reorganitzar-se. A Santa Coloma de Gramenet, l'institut Terra Roja fa un model híbrid en què cada dia els alumnes fan mitja jornada a casa i mitja al centre.

Famílies i claustre estan encantats, però ara, quinze dies després de l'obertura, Educació els obliga a fer totes les classes presencials. Des del centre, molt enfadats, recorden que el pla d'obertura ja el van presentar al departament al juliol.

Es tracta d'alguna manera de desdoblar els grups. Una setmana mig grup, 15 alumnes, van a classe de 8 a 11. L'altre mig grup hi va d'11.30 a 14.30. La setmana següent és al revés. Les tres hores que no són al centre, els alumnes treballen des de casa connectats amb l'ordinador.

És la manera que han trobat en aquest institut -amb més de 600 alumnes- per descongestionar el centre i poder garantir les mesures de seguretat.

Els germans Iker i David treballen mitja jornada escolar des de casa (CCMA)

S'estalvien les hores del pati, les aglomeracions als passadissos i, segons diuen, poden fer una atenció molt més personalitzada.

Núria Enero, representant de famílies del consell escolar de l'institut Terra Roja, defensa aquest model.

"El fet que el meu fill vingui a una aula on només hi ha 15 alumnes dona una tranquil·litat que d'una altra manera no tens."

A més, aquest cop s'han assegurat de fer arribar ordinadors a tothom, per evitar que passi com durant el confinament, en què un 20% d'alumnes van quedar desconnectats digitalment.

Aquest pla, però, haurà durat només tres setmanes. El Departament d'Educació els exigeix que a partir de dilluns totes les classes siguin presencials.

Classe de 1r d'ESO a l'Institut Terra Roja

Així, doncs, totes les cadires que ara estan buides es tornaran a omplir. A l'aula s'arribaran a ajuntar fins a 35 alumnes.

Tot i que el pla tenia l'aprovació del claustre i el suport de les famílies, Educació els l'ha tombat perquè considera que la situació de la pandèmia no requereix, encara, un model híbrid.

Però els professors el defensen. Kristel Jiménez és professora d'anglès.

"Que facin una anàlisi del pla, que és un bon pla i, sobretot, té sentit comú i és realista amb el context."

Per a Sara Ruiz, professora de biologia, amb aquest model "s'ha prioritzat la qualitat i la seguretat". Però si, a partir de dilluns, els alumnes tornen a passar sis hores al centre, amb el creixent nombre de positius, "la cosa no millorarà, empitjorarà".

ARXIVAT A:
Educació Coronavirus
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut