Comencen les obres de la línia 9 del metro, que enllaçarà Badalona amb el Prat

Les obres de la línia 9 del metro, que enllaçarà Badalona amb l'aeroport del Prat, ja han començat. L'acte de col·locació de la primera pedra de la que, amb 44 quilòmetres de llargada, serà la línia de suburbà més llarga d'Europa, ha donat el tret de sortida a aquesta nova infraestructura, que comporta la inversió més gran de la Generalitat.
Comencen les obres de la línia 9 del metro, que enllaçarà Badalona amb el Prat
BADALONA

Comencen les obres de la línia 9 del metro, que enllaçarà Badalona amb el Prat

Les obres de la línia 9 del metro, que enllaçarà Badalona amb l'aeroport del Prat, ja han començat. L'acte de col·locació de la primera pedra de la que, amb 44 quilòmetres de llargada, serà la línia de suburbà més llarga d'Europa, ha donat el tret de sortida a aquesta nova infraestructura, que comporta la inversió més gran de la Generalitat.
Actualitzat
A les 12 del migdia, una màquina ha començat a excavar, al barri de la Salut de Badalona, el forat per on l'any vinent ja entrarà una de les tres màquines que faran els túnels de la línia 9. Ha estat l'inici d'unes obres que duraran almenys sis anys. Amb 44 quilòmetres de longitud, més de 40 estacions i disset punts de correspondència, la línia unirà els municipis de Badalona i Santa Coloma de Gramenet amb la Zona d'Activitats Logístiques del port de Barcelona i l'aeroport, passant per la zona nord de Barcelona i per l'Hospitalet i el Prat de Llobregat. La Generalitat invertirà 2.247 milions d'euros -373.000 milions de pessetes- en aquesta obra. A l'acte oficial, presidit pel conseller en cap, Artur Mas, no hi han assistit ni Xavier Casas ni Celestino Corbacho, màxims representants municipals en l'Autoritat del Transport Municipal, com a mostra de protesta, per considerar que el d'aquest matí era un acte partidista. El conseller en cap, que ha presidit l'acte de col·locació de la primera pedra, ha considerat aquestes acusacions fora de lloc i de mesquines. Sortint de l'aeroport del Prat, en el tram que va des de l'estació Aeroport fins a l'estació Fira, la línia anirà soterrada. En canvi, a l'altre ramal de la forca del Llobregat, des de la parada de ZAL fins a Fira, la línia transcorrerà en viaducte per l'exterior. Des de l'estació de Foc Cisell fins a Provençana, la línia tornarà a anar soterrada. En el tram central, que va des de l'estació de Provençana fins a Bon Pastor, la línia continua soterrada. A l'estació de Torrassa es podrà connectar amb la línia 1 de metro i amb totes les línies de rodalies de Renfe, i la de Sagrera Meridiana permetrà el transbord amb aquestes mateixes línies i, a més a més, amb la 5. En aquest tram també hi haurà l'estació de Sagrera TAV. S'hi podrà connectar amb Renfe rodalies, la línia 4 del metro, el TGV i la futura estació d'autobusos. A la zona del Besòs, la línia es bifurca fins a Can Zam, a Santa Coloma, i fins a Gorg, a Badalona.