Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Com quedarà el trànsit al Maresme ara que acaba el peatge de la C-32

Un estudi preveu crear sis accessos nous a l'autopista perquè hi passin més cotxes i baixi la circulació a l'N-2, que podria tenir un carril bici

Sílvia Mateu/Anna Lasaga Actualitzat
TEMA:
Autopistes

Per als veïns del Maresme, la desaparició dels peatges de la C-32, a partir de l'1 de setembre, també obre una oportunitat perquè l'N-2 sigui una via més local i més amable. Fa anys que se'n parla de la pacificació de la carretera.

Per afavorir que més cotxes passin per la C-32 i menys per la Nacional, un estudi de la Generalitat preveu fer sis accessos nous a l'autopista a Alella, Teià, Premià de Mar, Cabrils, Canet i Calella, a més de millorar-ne els de Llavaneres i Pineda. L'autopista té ara 18 enllaços.

Els que tindrien més impacte sobre la mobilitat serien el de Premià Oest, amb una demanda potencial de 31.000 vehicles al dia, i el Cabrils/Vilassar, que podria assumir 28.000 vehicles diaris.

 

Menys trànsit a l'N-2 per trams

Afegir nous accessos a l'autopista implicarà reduir el trànsit de l'N-2, sobretot al Baix Maresme, on podria baixar entre un 25 i un 40 per cent. Baixa menys entre Masnou i Montgat i s'incrementa a mesura que s'acosta a Mataró.

A la capital, Mataró, no s'esperen grans canvis perquè el tram d'autopista que recorre la ciutat ja era gratuït.

L'impacte serà menor a l'Alt Maresme perquè la circulació, especialment de Canet cap amunt, està més lligada als municipis gironins. Es preveuen reduccions d'entre el 15 i el 30%, segons el tram, tot i que entre Mataró i Llavaneres pot baixar més d'un 50%.

L'N-2 podrà ser una via més local si part del trànsit va a la C-32 (CCMA)

Ara, aproximadament dos terços del trànsit d'aquesta zona passen per l'autopista, excepte en l'Alt Maresme, on l'N-2 duu més trànsit que la C-32. De fet, la carretera té molt trànsit en tot el recorregut, tenint en compte que la capacitat es limita a un carril per sentit en molts trams.

Els trams amb circulació més fluïda són a Mataró, entre Arenys i Calella i entre Santa Susanna i Tordera, amb una intensitat mitjana per sota dels 20.000 vehicles al dia.

Els vials de connexió amb més cotxes són la BV-5023 a l'enllaç de Premià i la B-502 de l'enllaç de Vilassar de Mar.

Les platges del Maresme tenen la via i la carretera al costat (ACN/Jordi Pujolar)

Carril bici

Per pacificar l'N-2, es poden ampliar les voreres i també que tingui carril bici, amb un recorregut continu.

Al Baix Maresme, el carril bici es faria tot a la carretera, ja que només hi haurà un carril de vehicles per sentit i a l'Alt Maresme, entre Mataró i Blanes, alguns trams es farien a la Nacional i altres a través dels passejos marítims.

La Generalitat té previst invertir-hi 60 milions per fer els nous accessos i 60 més per pacificar l'N-2, amb una perspectiva de 4 anys.

Sense congestió a la C-32

No es preveuen problemes de congestió a la C-32 a partir de l'1 de setembre, quan el peatge desaparegui,

Es calcula que l'increment de trànsit a la C-32 estarà entre el 5 i el 15% al Baix Maresme i pot pujar entre el 20 i el 40% al tram de Sant Andreu de Llavaneres o al 20% entre Caldes d'Estrac i Arenys.

A la part de l'Alt Maresme, que ara té molt poc trànsit, s'esperen creixements de l'entorn del 20%, que no tindran efectes significatius.

 

ARXIVAT A:
Autopistes Mobilitat

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut