Com quedarà el trànsit al Maresme ara que acaba el peatge de la C-32

Un estudi preveu crear sis accessos nous a l'autopista perquè hi passin més cotxes i baixi la circulació a l'N-2, que podria tenir un carril bici

Sílvia Mateu/Anna LasagaActualitzat

Per als veïns del Maresme, la desaparició dels peatges de la C-32, a partir de l'1 de setembre, també obre una oportunitat perquè l'N-2 sigui una via més local i més amable. Fa anys que se'n parla de la pacificació de la carretera.

Per afavorir que més cotxes passin per la C-32 i menys per la Nacional, un estudi de la Generalitat preveu fer sis accessos nous a l'autopista a Alella, Teià, Premià de Mar, Cabrils, Canet i Calella, a més de millorar-ne els de Llavaneres i Pineda. L'autopista té ara 18 enllaços.

Els que tindrien més impacte sobre la mobilitat serien el de Premià Oest, amb una demanda potencial de 31.000 vehicles al dia, i el Cabrils/Vilassar, que podria assumir 28.000 vehicles diaris.

 

Menys trànsit a l'N-2 per trams

Afegir nous accessos a l'autopista implicarà reduir el trànsit de l'N-2, sobretot al Baix Maresme, on podria baixar entre un 25 i un 40 per cent. Baixa menys entre Masnou i Montgat i s'incrementa a mesura que s'acosta a Mataró.

A la capital, Mataró, no s'esperen grans canvis perquè el tram d'autopista que recorre la ciutat ja era gratuït.

L'impacte serà menor a l'Alt Maresme perquè la circulació, especialment de Canet cap amunt, està més lligada als municipis gironins. Es preveuen reduccions d'entre el 15 i el 30%, segons el tram, tot i que entre Mataró i Llavaneres pot baixar més d'un 50%.

L'N-2 podrà ser una via més local si part del trànsit va a la C-32 (CCMA)

Ara, aproximadament dos terços del trànsit d'aquesta zona passen per l'autopista, excepte en l'Alt Maresme, on l'N-2 duu més trànsit que la C-32. De fet, la carretera té molt trànsit en tot el recorregut, tenint en compte que la capacitat es limita a un carril per sentit en molts trams.

Els trams amb circulació més fluïda són a Mataró, entre Arenys i Calella i entre Santa Susanna i Tordera, amb una intensitat mitjana per sota dels 20.000 vehicles al dia.

Els vials de connexió amb més cotxes són la BV-5023 a l'enllaç de Premià i la B-502 de l'enllaç de Vilassar de Mar.

Les platges del Maresme tenen la via i la carretera al costat (ACN/Jordi Pujolar)

Carril bici

Per pacificar l'N-2, es poden ampliar les voreres i també que tingui carril bici, amb un recorregut continu.

Al Baix Maresme, el carril bici es faria tot a la carretera, ja que només hi haurà un carril de vehicles per sentit i a l'Alt Maresme, entre Mataró i Blanes, alguns trams es farien a la Nacional i altres a través dels passejos marítims.

La Generalitat té previst invertir-hi 60 milions per fer els nous accessos i 60 més per pacificar l'N-2, amb una perspectiva de 4 anys.

Sense congestió a la C-32

No es preveuen problemes de congestió a la C-32 a partir de l'1 de setembre, quan el peatge desaparegui,

Es calcula que l'increment de trànsit a la C-32 estarà entre el 5 i el 15% al Baix Maresme i pot pujar entre el 20 i el 40% al tram de Sant Andreu de Llavaneres o al 20% entre Caldes d'Estrac i Arenys.

A la part de l'Alt Maresme, que ara té molt poc trànsit, s'esperen creixements de l'entorn del 20%, que no tindran efectes significatius.

 

ARXIVAT A:
AutopistesMobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut