Catalunya té 2.195 quilòmetres de carreteres molt perillosos

Són una tercera part de les vies analitzades en l'informe EuroRAP, que ha presentat el RACC

RedaccióActualitzat

Una tercera part de les vies interurbanes de Catalunya més utilitzades diàriament presenten un risc "alt" o "molt alt" de tenir-hi un accident greu o mortal. Així ho recull l'informe anual del consorci EuroRAP, que analitza l'accidentabilitat a les carreteres per millorar la seguretat viària.

En xifres concretes, són 2.195 quilòmetres, un 34% dels més de 6.300 estudiats. Aquest percentatge és un punt més alt que l'any passat.

Aquests més de 6.300 quilòmetres de carreteres analitzades per EuroRAP són poc més de la meitat de la xarxa viària catalana, però concentren el 91 per cent del trànsit

El percentatge de quilòmetres amb risc "alt" o "molt alt" que hi hagi accidents greus o mortals no disminueix a cap demarcació: es manté a la de Girona i augmenta a les de Lleida, Tarragona i Barcelona. 

 

 

Per demarcacions, la més perillosa és Lleida, amb un 44 per cent de quilòmetres amb risc "alt" o "molt alt" d'accidentabilitat. La segona és Barcelona (34%), la tercera és Girona (31%) i la quarta, Tarragona (28%).

Gairebé totes les vies amb més risc d'accidentabilitat són carreteres convencionals, amb un carril per sentit. A les autovies i autopistes, en canvi, el risc d'accident és quatre vegades menor.

El tram viari on és més probable tenir un accident, per tercer any consecutiu, són 11 quilòmetres de la carretera de l'Arrabassada (BP-1417) entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès.

 

 

A Sant Cugat del Vallès també hi ha la via amb menys risc d'accidents de Catalunya, la C-16, en el tram fins a Terrassa. Gairebé vuit quilòmetres per on cada dia passen uns 25.000 vehicles, sense que els anys 2015, 2016 i 2017 no hi hagi hagut cap accident greu ni mortal.

Una altra via ràpida, en canvi, és l'excepció a la regla i concentra, per segon any consecutiu, el nombre més elevat d'accidents: la C-58, entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès. Hi ha una mitjana de més d'un accident mortal o greu per cadascun dels set quilòmetres del tram.

L'informe recull també dades preocupants sobre la sinistralitat de les motocicletes: representen un 5 per cent de la mobilitat, però estan involucrades en el 43 per cent dels accidents amb ferits greus i amb morts. 

ARXIVAT A:
MobilitatTrànsit
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut