Aprovat el traçat de la nova línia de metro de Barcelona

S'ha aprovat el traçat de la nova línia 9 del metro, que unirà Santa Coloma de Gramenet amb l'aeroport del Prat. La línia tindrà 40 quilòmetres i 43 estacions. Un primer tram entrarà en servei l'any 2004. El cost total de la línia 9 serà de 240.000 milions de pessetes i serà una de les infraestructures més importants que realitzarà la Generalitat en els pròxims tres anys.
Aprovat el traçat de la nova línia de metro de Barcelona
Tindrà 43 estacions

Aprovat el traçat de la nova línia de metro de Barcelona

S'ha aprovat el traçat de la nova línia 9 del metro, que unirà Santa Coloma de Gramenet amb l'aeroport del Prat. La línia tindrà 40 quilòmetres i 43 estacions. Un primer tram entrarà en servei l'any 2004. El cost total de la línia 9 serà de 240.000 milions de pessetes i serà una de les infraestructures més importants que realitzarà la Generalitat en els pròxims tres anys.
Actualitzat
La nova línia 9 unirà Badalona i Santa Coloma de Gramenet amb l'Hospitalet de Llobregat i l'aeroport del Prat. Tindrà un recorregut total de 40 quilòmetres i els combois pararan a 43 estacions. Es preveu que els primers trams de la nova línia entrin en servei l'any 2004. La construcció de la línia 9 del metro a Barcelona serà una de les infraestructures més importants que farà la Generalitat els pròxims anys. La línia passarà per un únic túnel de 12 metres de diàmetre. La novetat és que els combois circularan l'un sobre l'altre, en comptes de fer-ho l'un al costat de l'altre. Per això, el túnel s'haurà de construir a molta profunditat, en alguns punts fins a 60 metres. Els passatgers, que es preveu que siguin uns 90 milions l'any, accediran a l'andana mitjançant uns ascensors de gran capacitat. El cost del primer tram del metro, entre el barri de la Sagrera i Badalona, serà de 114.000 milions de pessetes i el cost total de la línia 9 serà de 240.000 milions de pessetes. En el primer tram de les obres, les molèsties per als ciutadans seran les mínimes, ja que unes perforadores especials permetran que només s'hagin de fer pous al principi i al final de l'obra, per on s'anirà retirant la terra. Per tant, no caldrà obrir els carrers. La nova línia enllaçarà amb la resta de línies del metro, Ferrocarrils de la Generalitat i rodalies de Renfe.